تحویل ۷۴دستگاه سامانه قابل حمل برق خورشیدی به عشایر زیرکوه

در مراسمی با حضور اسحاقی نماینده مردم شهرستانهای زیرکوه وقاینات، عربشاهی فرماندار زیرکوه وجمعی از مسئولان، ۸ دستگاه سامانه قابل حمل برق خورشیدی به نمایندگی ازعشایرشهرستان زیرکوه در روستای گزخت این شهرستان تحویل شد. مهدی دادگر در این مراسم با اشاره به اینکه در فاز نخست ۱۲۰۰ دستگاه سامانه خورشیدی قابل حمل برای خانوارهای عشایری […]

در مراسمی با حضور اسحاقی نماینده مردم شهرستانهای زیرکوه وقاینات، عربشاهی فرماندار زیرکوه وجمعی از مسئولان، ۸ دستگاه سامانه قابل حمل برق خورشیدی به نمایندگی ازعشایرشهرستان زیرکوه در روستای گزخت این شهرستان تحویل شد.

مهدی دادگر در این مراسم با اشاره به اینکه در فاز نخست ۱۲۰۰ دستگاه سامانه خورشیدی قابل حمل برای خانوارهای عشایری به استان اختصاص یافته است اظهار داشت: برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت دریافت سهمیه فاز دوم نیز در دست پیگیری است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی همچنین افزود: برای خرید سامانه قابل حمل برق خورشیدی ۱۱ میلیارد و ۷۷۲ میلیون تومان اختصاص یافته که ۱۰ میلیارد و ۵۹۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان سهم شرکت توانیر است.
وی با بیان اینکه در مجموع ۶ هزار و ۳۷۵ دستگاه در ۱۱ استان کشور توزیع شده است تصریح کرد: با اجرای کامل این طرح ۱۲۰۰ خانوار عشایری از مزایای این سامانه ها و برق خورشیدی در این استان بهره مند می شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار داشت: سهم آورده خانوار عشایری در این طرح یک میلیارد و ۱۷۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.
گفتنی است توزیع سامانه های قابل حمل خورشیدی عشایر به تعداد ۲۳۱ دستگاه در شهرستان طبس و تعداد ۲۱ دستگاه در شهرستان سربیشه انجام شده است.