تحویل ۷۲ پنل خورشیدی به عشایر استان همدان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از تحویل ۷۲ پنل خورشیدی به خانوارهای عشایری استان همدان خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، شیرزاد جمشیدی با اشاره به برنامه‌ریزی این شرکت در راستای توسعه انرژی‌های نو اظهار داشت: استان همدان در این زمینه جزو ‎سه شرکت توزیع برتر کشور […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از تحویل ۷۲ پنل خورشیدی به خانوارهای عشایری استان همدان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، شیرزاد جمشیدی با اشاره به برنامه‌ریزی این شرکت در راستای توسعه انرژی‌های نو اظهار داشت: استان همدان در این زمینه جزو ‎سه شرکت توزیع برتر کشور است.

وی افزود: از برنامه‌های اجرایی این شرکت در سال جاری تجهیز عشایر کوچ‌رو استان به پنل‌های خورشیدی قابل حمل است که در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان، ۷۲ پنل خورشیدی به عشایر استان تحویل شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به وجود ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر کوچ‌رو در استان همدان تصریح کرد: امسال برنامه تحویل ۵۰۰ پنل خورشیدی قابل حمل برای خانوارهای عشایری در دستور کار است.

وی ادامه داد: هزینه هر پنل خورشیدی عشایر معادل ۱۰۰ میلیون ریال است که هر خانواده با پرداخت ۱۰ درصد این مبلغ می‌تواند نسبت به ثبت‌نام و تحویل پنل اقدام کند.

جمشیدی با اشاره به اینکه استان همدان جزو اولین استان‌هایی است که پنل‌های خورشیدی موبایل را تحویل عشایر می‌دهد، عنوان کرد: معادل ۹۰ درصد هزینه اعلام شده برابر با ۹ میلیون تومان از محل بند «ج» تبصره ۶ قانون بودجه (عوارض روستایی) تأمین می‌شود.

وی با اشاره به مشخصات پنل‌های خورشیدی عشایری گفت: این پنل‌ها قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را دارند و به باتری متصل می‌شود و به همین میزان امکان شارژ موبایل و روشنایی محدود را خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به فعال بودن ۶ نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی و یک نیروگاه یک مگاواتی در استان خاطرنشان کرد: امسال نیز ۲ نیروگاه خورشیدی مقیاس بزرگ در استان در دستور کار است.

وی با بیان اینکه ۵۴ نیروگاه خورشیدی محدود به ظرفیت انشعاب نیز در استان فعال است، گفت: این نیروگاه‌ها در مجموع با ظرفیت یک هزار و ۸۵ کیلووات است که ۴۴ مورد آن مربوط به انشعابات خورشیدی خانگی و ۱۰ مورد مربوط به سایر مصارف است.

جمشیدی خاطرنشان کرد: ۱۰ شرکت در مجموع به ظرفیت ۶۰ مگاوات موفق به دریافت پروانه احداث نیروگاه خورشیدی از سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق (ساتبا) برای سرمایه‌گذاری در استان شده‌اند که در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ قرارداد به مجموع ظرفیت یک هزار و ۶۲۵ کیلووات نیز با مشترکین منعقد شده است، یادآور شد: زاویه تابش مناسب نور خورشید  با ۲۸۰ روز آفتابی در سال، استان همدان را مستعد توسعه انرژی خورشیدی کرده است.