تحویل سامانه های خورشیدی قابل حمل به عشایر بنکوئیه

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، این آئین با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیر برق شهرستان بردسیر و برخی دیگر از مسئولین شهرستان در منطقه بنکوئیه لاله زار ۳۰ شهریور ماه برگزار گردید.  عالم زاده مدیر برق شهرستان بردسیر در این مراسم بیان نمود: این سامانه های خورشیدی و قابل […]

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، این آئین با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیر برق شهرستان بردسیر و برخی دیگر از مسئولین شهرستان در منطقه بنکوئیه لاله زار ۳۰ شهریور ماه برگزار گردید.

 عالم زاده مدیر برق شهرستان بردسیر در این مراسم بیان نمود: این سامانه های خورشیدی و قابل حمل ویژه عشایر کوچنده می باشند که ۲۲ دستگاه در حوزه شهرستان بردسیر و با اعتباری بالغ بر ۲،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال تهیه و به عشایر عزیز این منطقه تحویل داده شد.

وی افزود: این اقدام در راستای تفاهم نامه میان شرکت مادر تخصصی توانیر و سازمان عشایری کشور در راستای تامین برق عشایر کوچنده صورت می پذیرد و در واقع خداحافظی با چراغ فانوس خواهد بود.

مدیر برق شهرستان بردسیر مشخصات و ویژگی های سامانه های خورشیدی قابل حمل را برشمرد و گفت:  این سامانه ها دارای توان ۱۰۰ وات می باشند و توانایی تامین روشنایی چهار عدد لامپ  LEDبه مدت حداقل ۱۰ ساعت؛ شارژ استاندارد انواع موبایل و دیگر وسایل الکترونیکی قابل شارژ با درگاه USB استفاده از کلیه تجهیزات سفارشی با وزن و حجم مناسب جهت امکان حمل و نصب آسان در هر مکان؛ کاملا بی خطر و با کاربری ساده؛  امکان شارژ با پنل خورشیدی و برق شهری از مشخصات کلی این پنل های خورشیدی می باشد.

لازم به توضیح اینکه عشایر کوچنده (گلومکی ) در منطقه بنکوئیه لاله زار و در ۱۰۰ کیلومتری شهرستان بردسیر  قرار دارد .

مسیر کوهستانی عشایر (گلومکی ) در منطقه بنکوئیه لاله زار و در ۱۰۰ کیلومتری شهرستان بردسیر  قرار دارد

 

بررسی و آزمایش جایگذاری تسمه حمل بار هنگام جابه جایی و نصب پایه های بتونی تیر برق به جای زنجیر

علیرضا خواجویی مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، در خصوص بررسی و آزمایش جایگذاری تسمه حمل به جای زنجیر، بیان نمود:با توجه به وقوع حوادثی که در طول سالیان متمادی هنگام استفاده از زنجیر هنگام حمل، نصب و برکناری پایه های برق صورت می گرفت و خطرات زیادی نیز به دنبال داشت این شرکت اقدام به بررسی و آزمایش جایگذاری و جایگزین نمودن تسمه به جای زنجیر نموده است و در همین راستا با حضور تعدادی از کارشناسان فنی شرکت در مدیریت برق شهرستان بردسیر بار دیگر تسمه مورد آزمایش های متعدد قرار گرفت.

وی افزود:با توجه به نوع تسمه های موجود در بازار بعد از نصب دو اصله تیر برق و یک برکناری، دچار زدگی می گردند به طوری که استفاده مجدد از آنها ریسک بالایی را به دنبال دارد علاوه بر این، با توجه به قیمت تسمه های فوق  و اختصاص حداقل یک تسمه به منظور نصب سه اصله تیر در اجرای پروژه ها این هزینه  به سایر هزینه های اجرای پروژه افزوده خواهد شد.

خواجویی خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می دهد اگر استفاده از تسمه در بین تمامی پیمانکاران و گروه های کاری عملیاتی و اجرایی گردد می توان اظهار نظر نهایی را در خصوص مزایا و  یا معایب تسمه عنوان نمود و با توجه به هزینه انجام شده، کاهش سطح ریسک تسمه را در عمل نسبت به زنجیر ارزیابی نمود.

وی در پایان سخنان خود به ارائه توضیحاتی در خصوص مزایا و معایب تسمه پرداخت و گفت:  تسمه حمل بار در واقع نوعی باربند و جهت بستن و جابه جایی بار می باشد، امروزه تسمه حمل بار در بیشتر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و عملاً جایگزینی منعطف تر و کم خطر تر از سیم بکسل و یا زنجیر می باشد.

وی تصریح نمود: تسمه دارای ساختاری نرم و انعطاف پذیر می باشد و مانند سیم بکسل و یا زنجیر باعث ایجاد پارگی و یا برش نمی شود، به همین منظور امروزه در کارگاه ها و صنایع کوچک و بزرگ نیز به منظور ایمنی بیشتر از این تسمه ها استفاده می شود.