به دستور وزیر نیرو ؛

تحویل انرژی بیشتر به صنعت سیمان درسال رشد تولید

در جلسه مشترک وزیر نیرو با اعضای انجمن سیمان کشور مقرر شد با تعامل با شرکت مدیریت شبکه برق کشور نسبت به تحویل انرژی بیشتر به این صنعت اقدام شود.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، عصر روز دوشنبه ۱۱ تیرماه جلسه مشترک وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اعضای انجمن سیمان کشور برگزار شد و مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ضمن خوشامد گویی به اعضای انجمن سیمان کشور هدف از برگزاری این نشست صمیمانه را هم‌اندیشی درباره نحوه تأمین حداکثری برق صنایع سیمان در فصل تابستان سال جاری عنوان کرد و گفت خوشبختانه وضعیت تحویل انرژی به صنعت سیمان به گونه ای است که از ابتدای دوره مدیریت مصرف در سال جاری با رشد ۱۳ درصدی به نسبت مدت مشابه سال گذشته مواجه هستیم .
در ادامه اعضای انجمن سیمان دغدغه‌ها و چالش‌های پیش روی این صنعت را مطرح کردند و از ضرورت تأمین برق پایدار برای استمرار و رشد فعالیت صنعت سیمان سخن گفتند.
سپس رییس هیات مدیره و مدیرعامل انجمن سیمان کشور با تأکید بر بهبود قابل توجه وضعیت تأمین برق صنایع در فصل تابستان سال ۱۴۰۱ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ابراز امیدواری کرد تا در سایه تعامل بیشتر وزارت نیرو با صنعت سیمان در تابستان سال جاری، شرایط بهتری برا ی تولید بیشتر برایشان حاصل شود.
فرمانی همچنین بر ضرورت مدیریت مصرف با هدف حفظ پایداری شبکه خواستار اصلاح برنامه تأمین برق صنایع سیمان و جابجایی برنامه مدیریت مصرف مابین مشترکین سیمانی شد.
در ادامه این نشست وزیر نیرو با تأکید بر اینکه جایگاه صنعت سیمان ایران در دنیا در مقام ششم صنایع بزرگ جهان قرار دارد گفت خوشبختانه اکثریت واحد‌های سیمانی از رشد تولید خوبی برخوردارند.
وزیر نیرو در این جلسه همچنین با تأکید بر ضرورت حفظ زنجیره تولید صنایع سیمان به امکان استفاده نامحدود از برق توسط صنایع از ساعت ۲۴ تا ۸ صبح اشاره کرد و گفت : اعضای انجمن و مدیرعامل مدیریت شبکه برق کشور با یکدیگر نسبت به طراحی یک مدل مشترک اقدام نمایند تا علاوه بر اجرای طرح مدیریت مصرف برق تابستان، صنعت سیمان ۱۰ درصد انرژی بیشتر در دوره مدیریت مصرف تابستان جاری نسبت به سال قبل تحویل بگیرند و تولید ۵/۵ تا ۶ میلیون تن سیمان در ماه، در فصل گرم محقق شود.
وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قانون خود تأمین شدن صنایع در تولید برق، بیان کرد: صنایع سیمان کشور می‌توانند در تعامل با یکدیگر اقدام به تأسیس نیروگاه خود تأمین برق نمایند تا علاوه بر تأمین برق پایدار تولیدخود، از طریق فروش برق مازادشان به شبکه برق کشور نیز به کسب سود در این حوزه اقدام کنند.