تحقق شهر زیبا و ایمن در پرتو تفکر جامع نگر و تعامل گرا

مدیر دفتر بازرسی و کنترل لوازم اندازه گیری گفت: نخستین مانور مشترک گشت‌های‌ تجمعی، با مشارکت عوامل و نیروهای دستگاه‌های خدمات رسان، در شیراز اجرایی شد.
سعید موثقی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مضرات ضعف در فرهنگ شهروندی در کلانشهرها استفاده غیر مجاز از برق و سد معبر می باشد که علاوه بر ایجاد بی نظمی، ترافیک، سد معبر به دلیل اسفاده برق غیر مجاز به لحاظ ایمنی نیز تهدید جدی برای شهروندان بحساب می اید.

مدیر دفتر بازرسی و کنترل لوازم اندازه گیری گفت به دنبال برگزاری جلساتی با دستگاه‌های مختلف و با توجه به ضرورت رعایت حقوق شهروندی و ایمن‌سازی شبکه‌ برق و همچنین ارتقاء سطح تعاملات بین دستگاهی بویژه شهرداری و نیروی انتظامی،گشت تجمعی ایجاد و اولین مانور مشترک انجام شد.
او خاطرنشان کرد: عوامل تشکیل دهنده گشت‌ تجمعی شامل نیروهای مراکز اجرائیات توزیع برق و همچنین شهرداری شیراز، ماموران انتظامی و همچنین کارشناسان حقوقی دستگاه‌های مرتبط است.
موثقی با اشاره به اجرای اولین مانور گشت تجمعی در محدوده میدان الله و ورودی شرقی شیراز، گفت: در این اقدام مشترک، نسبت به قطع و جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز، رفع سد معبر و قطع اتصالات غیرمجاز ایجاد شده بر روی شبکه توزیع برق توسط دستفروشان، اقدام شد.
این مقام مسئول در شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: با توجه به جلسات برگزار شده با مدیر مرکز تخلفات شهرداری شیراز، مناطق استقرار دستفروشان در محدوده‌های مختلف این کلانشهر شناسایی و در برنامه گشت‌ تجمعی قرار گرفته است.
موثقی با اشاره به استمرار مانورهای گشت تجمعی، خاطرنشان کرد: هدف نهایی این اقدامات، حفظ حقوق شهروندی، جلوگیری از مخاطرات بهره برداری ناایمن از شبکه برق و رفع مشکلات ناشی از سد معبر است.
مدیر دفتر نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری گفت: خوشبختانه با توجه به تعامل میان شرکت توزیع، شهرداری و مراجع انتظامی از این پس موضوعات مربوط به استفاده غیر مجاز و تامین و استفاده های غیر مجازی که دارای تبعات می باشد با جدیت موضوع پیگیری می شود و شهروندان نیز در صورت مشاهده موارد مشابه می توانند از طریق نرم افزار برق من و ۱۲۱ گزارشهای خود را جهت پیگیری اعلام نمایند
موثقی با اشاره به توافقات بین سازمانی گفت: نقش این شرکت در گشت‌های تجمعی، هماهنگی و همکاری با شهرداری شیراز و در نهایت ایمن سازی شبکه‌های توزیع برق است .
وی در پایان ضمن تقدیر از همراهی عوامل شهرداری ، جهت اقدامات مشترک در راستای حصول به هدف ارتقا خدمات و رضایت شهروندان، ابراز آمادگی نمود