تبدیل ۱۹۰۰ کیلومترشبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در سال جاری

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ کل شبکه فشار ضعیف هوایی در دو بخش شهری و روستایی استان به کابل خودنگهدار تبدیل شده و شبکه برق در این استان عاری از سیم مسی می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ را «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری فرمودند، افزود: برهمین اساس ضروریست تا دیدگاه علمی و فناورانه ای به تولید در همه عرصه ها داشته باشیم که در همین راستا یکی از مولفه های افزایش بهره وری، تولید و اشتغالزایی، تامین زیرساخت ها از جمله انرژی برق است.

وی با تاکید بر اینکه تأمین برق پایدار و مطمئن برای رفاه شهروندان و همچنین توسعه اقتصاد در بخش های صنعتی، کشاورزی و خدمات با تامین انرژی برق مورد نیاز آنان از اولویت های کاری و سازمانی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به شمار می آید، افزود: بدین منظور و طی دوسال اخیر طرح های بزرگی در سطح این شرکت از جمله  طرح های توسعه و اصلاح شبکه هم در بخش روستایی و هم در بخش شهری به اجرا در آمده که بخش اعظم آنها انجام شده و مابقی نیز در سال ۱۴۰۱ به اتمام می رسد.

لهونیان به اجرای طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار به عنوان یکی از همین پروژه های شاخص در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: در مجموع قریب به ۵۶۰۰  کیلومترشبکه فشار ضعیف هوایی دراستان کردستان وجود دارد که حدود ۳۵۰۰ کیلومتر آن معادل ۶۲ درصد کل شبکه اصلاح، بهسازی و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۵ شهرکامیاران،سروآباد، دهگلان، دیواندره و امور برق شمال سنندج عاری از شبکه سیم مسی هستند، افزود: مقرر است تا پایان سال ۱۴۰۱با تبدیل بیش از ۱۹۰۰ کیلومتر شبکه دیگر از نوع سیم مسی به کابل، کل شبکه فشار ضعیف هوایی در دو بخش شهری و روستایی استان به کابل خودنگهدار تبدیل شود.

لهونیان در ادامه اظهار داشت: از ۳۵۰۰ کیلومتر تبدیل شبکه انجام شده ۱۱۲۳ کیلومتر آن در سال ۱۴۰۰ اجرا شد که ۴۵۰ کیلومتر آن در بخش شهری و ۶۷۳ کیلومتر نیز در حوزه روستایی به اجرا رسید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عملکرد شرکت توزیع نیروی نیروی برق استان کردستان در حوزه اصلاح و توسعه شبکه برق مورد تقدیر مقامات وزارت نیرو قرار گرفته است، افزود: خوشبختانه کردستان در این زمینه جزو استان های برتر کشور است.

شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان مسئولیت تامین و توزیع انرژی برق مورد نیاز برای ۷۱۲ هزار مشترک را در بخش های مختلف برعهده دارد و در حال حاضرتمام روستاهای استان با تعداد بالغ بر۱۷۰۶ روستا و با بیش از ۱۷۶ هزار خانوار از نعمت انرژی برق بهره مند می باشند.