تاکید مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو برترویج فرهنگ مصرف بهینه آب

مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو در جلسه هم اندیشی با مدیر عامل آبفا، مدیر عامل آب منطقه ای و مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق در استان اصفهان برترویج فرهنگ مصرف بهینه آب درجامعه تاکید کرد.

علی اکبر کاظمی در این نشست به اهمیت رسانه در شفاف سازی افکار عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: فعالان در بخش روابط عمومی باید با تعامل دوسویه با رسانه ها به ویژه رسانه ملی و رسانه های محلی درصدد ترغیب مردم به مصرف درست انرژی باشند.
وی با اشاره به ارتقای سواد آبی اصحاب رسانه گفت: باید از مدیران روابط عمومی زمینه ارتقای سواد آبی اصحاب رسانه فراهم شود تا با اطلاع رسانی دقیق و شفاف وضعیت منابع آبی به خوبی برای همه بهره برداران مشخص گردد.
مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو با بیان اینکه آب تنها ماده حیاتی است که جایگزین ندارد تصریح کرد: همه بهره برداران از منابع آبی، این واقعیت را باید بپذیرند که ایران دارای اقلیم خشک و نیمه خشک است بنابراین با توجه به بارش های محدود باید منابع آبی موجود را به خوبی مدیریت نمود.
کاظمی فرهنگ سازی مصرف درست آب در جامعه را یکی از وظایف اصلی روابط عمومی ها برشمرد و اظهار داشت: دسترسی پایدار همه مردم به آب، مستلزم فرهنگ سازی در مدیریت بهینه مصرف است که این امر با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی از سوی روابط عمومی ها میسر می شود.
در ادامه این نشست مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: در حال حاضر با توجه به فرهنگ سازی صورت گرفته از سوی این شرکت در زمینه مدیریت مصرف، سرانه تولید آب ۸ درصد و مصارف خانگی نیز ۵ درصد کم‌تر از میانگین کشور بوده و تداوم اقدامات فنی، فرهنگی و قانونی به منظور مدیریت و کاهش مصرف آب همچنان در دستور کار قرار دارد.
حسین اکبریان افزود: به دلیل تک گزینه ای بودن تامین آب شهرها و روستاهای تحت پوشش سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ، این استان همواره با چالش هایی رو به رو بوده است اما با این وجود در ماه های پیک مصرف از طریق فرایند کنترل هوشمند تاسیسات آبرسانی تلاش شده تا تبعات کمبود آب به حداقل ممکن برسد.
وی با بیان اینکه در تابستان امسال آب مورد نیاز در شرایط پیک حدود۱۶.۵ مترمکعب برثانیه بوده است، اعلام کرد: تابستان امسال میزان تولید آب از طریق سامانه اصفهان بزرگ، چاههای فلمن، چاههای متفرقه و چاه های اجاره ای به ۱۴ متر مکعب رسید و این امر بیانگر کمبود ۲.۵ مترمکعب در ثانیه در فصل گرم سال بوده است اما با مدیریت مصرف و اقدامات فرهنگی و فنی توانستیم بر چالش های ناشی از کمبود آب در استان غلبه کنیم.