تاکید مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان در نشستی با تاکید بر شرایط منابع آبی و پدیده خشکسالی، توجه مردم را به استفاده بهینه از آب خواستار شدند و مشارکت اهالی فرهنگ و هنر برای ترویج فرهنگ صرفه جویی و مدیریت آب را مورد تاکید قرار دادند .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان ، محسن عسکری در این نشست که در دفتر فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد به ورود استان سمنان به سومین سال پیاپی خشکسالی اشاره کرد و از کاهش منابع آب های زیرزمینی و نیز آب های سطحی خبر داد .

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان آب مصرفی در استان سمنان به بخش کشاورزی اختصاص دارد تصریح کرد: کشاورزان استان سمنان در این عرصه نقش بسزایی دارند و می‌توانند با رعایت الگوی کشت به بالا بردن میزان بهره وری و همچنین مدیریت در مصرف منابع آب در این استان کویری و خشک نقش آفرینی کنند .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان در این زمینه با اشاره به نقش اهالی فرهنگ و هنر در ارتقای فرهنگ صرفه جویی و فرهنگ سازی در جامعه از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خواست تا در برنامه های مختلف هنری و فرهنگی یاریگر فعالان حوزه آب در استان سمنان باشند و مردم را به صرفه جویی و مدیریت در مصرف منابع آبی تشویق و ترغیب کنند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز با تاکید بر لزوم صرفه جویی و مدیریت منابع آب در استان سمنان، برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرد و گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان آماده است تا در این عرصه به عنوان یک سرباز در خدمت فرهنگ سازی در این زمینه باشد .

فرشید فلاح با اشاره به نقش مهم فضای مجازی و فعالان این حوزه در اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی اظهار داشت: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با توجه به امکانات و شرایطی که دارد می‌توانند در فضای مجازی از طریق تولیداتی که در این زمینه توسط شرکت آب منطقه ای تولید و ارائه شود توزیع و برای فرهنگ سازی دراین امر خطیر تلاش کند .