تاکید امام جمعه اردبیل بر پرهیز از اسراف و تبذیر در جامعه

امام جمعه اردبیل با تاکید بر پرهیز از اسراف و تبذیر گفت: قناعت و حساسیت به حفظ نعمت از اصلی‌ترین ثروت و سرمایه یک ملت است.                      

«آیت الله عاملی »امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه ۱۷ دی ،تصریح کرد:آب و برق و گاز متعلق به همه مردم است و اسراف در آنها حرام است.

آیت الله سید حسن عاملی اظهار داشت:قیمت انرژی در کشور ما واقعی نیست و هیچ کجای دنیا آب و برق و گاز اینقدر ارزان نمی باشد.

 

وی افزود: افرادی که در کنتورهای آب و برق و گاز دستکاری می کنند مدیون یک ملت هستند و در واقع از بیت المال دزدی می کنند.

امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه امروز از مردم خواست در مصرف این نعمت ها دقت کنند، در زمان خروج از منزل ولو نیم ساعت، پکیج را خاموش نمایند و در حمام کردن ،شست و شو و کشاورزی در مصرف آب خود بسیار مراقب باشند.

 آیت الله عاملی با بیان اینکه ایران سومین کشور تولید کننده گاز در جهان است ،عنوان کرد:تمام گاز تولید شده در کشور مصرف می شود طوری که امسال مصرف گاز در کشورمان از تولید پیشی گرفته است.

وی در ادامه  با بیان اینکه اسراف آب حتی در کنار نهرها و چشمه های پرآب و رودهای جاری نیز در اسلام نکوهیده است، اظهار داشت:شکر نعمت ها ،عدم اسراف در آن ها است .اگر این چنین به اسراف نعمت های آب و برق و گاز ادامه دهیم در برابر نسل های آینده مسئولیم و آیندگان از ما به خوبی یاد نخواهند کرد.