تامین برق تابستان ۱۴۰۱منوط به الزام مدیریت مصرف

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت:تامین برق تابستان 1401منوط به مدیریت مصرف همه بخش ها به ویژه صنایع استان است.  

میرزاخانی  در جلسه کار گروه گذر از پیک مصرف برق ۱۴۰۱،بابیان این مطلب افزود:باتوجه به شرایط حساس پیشرو ،تامین برق بدون مشارکت صنایع و مردم استان محقق نخواهد شد.

وی بابیان اینکه در سال ۱۴۰۰دستگاه های اجرایی همکاری خوبی با صنعت برق برای گذر از پیک مصرف داشتند،امسال هم همه باید با برنامه ریزی دقیق پای کار باشند.

میرزاخانی با بیان اینکه مصرف برق کشور در مقایسه با سال گذشته روند افزایشی داشته است افزود: رشد مصرف برق در کشور نگران کننده است و عبور از این بحران مستلزم مشارکت مردم به ویژه الزام مشارکت صنایع استان در طرح های صرفه جویی مصرف برق است.

وی گفت: دستگاه های اجرایی موظف به راه اندازی مولد های اضطراری برق هستند و سایر مراکز حساس ، حیاتی و آسیب پذیری نیز می بایستی مجهز به این تجهیز باشند که این موضوع باعث میشود آسیب های جدی کاهش پیدا کند .

تامین برق تابستان امسال نیازمند مشارکت همگانی
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیزدر این جلسه گفت: تامین بر ق وگذر از پیک مصرف تابستان ، نیازمند مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی است.

محمود محمودی بابیان اینکه در استان مرکزی در روزهای آغازین اردیبهشت ماه سال جاری ۵ درصد رشد مصرف در باره زمانی مشابه نسبت به سال قبل داشته ایم،افزود:۶۶درصد مصرف برق در حوزه تولید است لذا همکاری صنایع یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای گذر موفق از پیک ۱۴۰۱است.

وی گفت: مراکز حساس برای تامین برق خود موظف به بکارگیری ژانراتور هستند.

در این جلسه بر انسجام بیشتر دستگاه های اجرایی برنظارت مدیریت مصرف برق و استفاده از ژنراتور در ایام پیک مصرف برق،اطلاع رسانی جدی و مستمر صداو سیما و رسانه ها ،ایجاد نیروگاه توسط شرکت های بزرگ ،تعریف اقدامات پدافندی توزیع برق در زمان بحران و ارائه برنامه استراتژیک به استانداری در این زمینه و تامین برق مراکز حساس و مشارکت جهاد کشاورزی جهت جلب همکاری کشاورزان تاکید شد‌.