تامین آب شرب ۳ هزار و ۴۹ روستای سیستان و بلوچستان

علیرضا قاسمی مدیرعامل آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان گفت: ۳ هزار و ۴۹ روستای استان به شبکه آب متصل و با مجموعه اقدامات انجام شده در سال گذشته شاخص بهره‌مندی از آب شرب با افزایش ۴ درصدی به ۷۰.۵ درصد رسید.  قاسمی با اعلام این خبر اظهار کرد: از ۵ هزار و ۵۹۴ […]

علیرضا قاسمی مدیرعامل آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان گفت: ۳ هزار و ۴۹ روستای استان به شبکه آب متصل و با مجموعه اقدامات انجام شده در سال گذشته شاخص بهره‌مندی از آب شرب با افزایش ۴ درصدی به ۷۰.۵ درصد رسید.

 قاسمی با اعلام این خبر اظهار کرد: از ۵ هزار و ۵۹۴ روستای استان، ۳ هزار و ۴۹ روستا با جمعیت ۱۱۵۹۷۸۳ نفر به شبکه آب متصل و ۲ هزار و ۵۴۵ روستا با جمعیت ۲۵۶۹۵۰ نفر از این نعمت محروم هستند.

 وی با اشاره به اینکه با توجه به اعتبارات ابلاغ شده هر ساله هدف‌گذاری لازم به منظور تسریع در آبرسانی انجام و سعی می‌شود در هر شرایطی طبق برنامه‌ریزی و با قدرت به تعهدات خود عمل کنیم اذعان کرد: خوشبختانه در سالی که گذشت توانستیم با کم‌ترین تخصیص اعتبار و همت مضاعف به آنچه که قول داده بودیم وفا کنیم و ۳۰۷ روستا طی یک سال گذشته وارد مدار شدند و شاخص بهره‌مندی از آب شرب روستاها ۴ درصد جهش یافت.

 مدیرعامل آبفای استان از وارد مدار شدن ۳۰ روستا با جمعیت ۶ هزار و پانصد نفر در سال جدید خبر داد و گفت: تا پایان بهار امسال ۵۰ روستای دیگر نیز به شبکه آب متصل می‌شوند و با وارد مدار شدن این تعداد از روستاها شاخص بهره‌مندی از آب به یک درصد دیگر افزایش پیدا خواهد کرد.

قاسمی در خاتمه با اشاره به اینکه آب حیاتی‌ترین نیاز مردم و اساسی‌ترین دغدغه ما به عنوان خادمین است عنوان کرد: زمان با ارزشترین سرمایه زندگی است که باید مغتنم شمرد تا فرصت‌ خدمت‌گذاری به عنوان گوهری گران‌بهاء از دست نرود و امید است در سال جدید نیز برنامه‌های آبفا طبق اهداف تعیین شده محقق شود.