تامین ۶۰ هزار مگاوات مصرف برق تابستانی

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه برای تامین ۶۰ هزار مگاوات مصرف برق تابستانی برنامه ریزی شده است اظهار داشت : انرژی مورد نیاز اوج تابستانی ، ۲۴ تا ۲۶ هزار مگاوات میزان مصرف وسایل سرمایشی است و باید باید با برنامه ریزی منسجم مصرف در این بخش کاهش یابد. مهندس غلامعلی رخشانی […]

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه برای تامین ۶۰ هزار مگاوات مصرف برق تابستانی برنامه ریزی شده است اظهار داشت : انرژی مورد نیاز اوج تابستانی ، ۲۴ تا ۲۶ هزار مگاوات میزان مصرف وسایل سرمایشی است و باید باید با برنامه ریزی منسجم مصرف در این بخش کاهش یابد.

مهندس غلامعلی رخشانی مهر ، در حاشیه نشست با مدیران شرکت های توزیع فارس و بوشهر ، با بیان اینکه برنامه ریزی ها برای عبور موفق از اوج مصرف تابستانی است گفت: در دو سال ۹۸ و ۹۹ بر لزوم ایجاد آرامش در حوزه تامین انرژی تاکید شده است ، امسال شرایط تامین برق تابستانی ویژه است ، بالغ بر ۳۵ درصد از منابع آبی به دلیلی کاهش بارندگی ها از دست رفته است ، و به همین نسبت نیروگاههای برقابی برق کمتر تولید می کنند ، در یک فضایی تامین انرژی انجام یم شود که از حدود ۶۰ هزار مگاوات انرژی مورد نیاز تابستانی ، حدود ۴هزار مگا.ات به دلیل محدودیت ها در اختیار نخواهیم داشت.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر افزود: روی رقمی حدود ۵ هزار و ۸۰۰ مگاوات برنامه ریزی شده تا صرفه جویی انجام شده که صنایع و بخش کشاورزی باید این صرفه جویی را بیشتر انجام دهند ، تفاهم نامه هایی منعقد شده است و با برنامه ریزی در حوزه تامین انرژی و بخش مصرف امید است تابستان بدون خاموشی سپری کنیم.
وی با بیان اینکه در حوزه مصرف برق از ۶۰ هزار مگاوات انرژی مورد نیاز اوج تابستانی ، ۲۴ تا ۲۶ هزار مگاوات میزان مصرف وسایل سرمایشی است گفت: این ظرفیت سنگینی است ، و باید با راهکارهای ساده بخشی از این مصرف را کاهش دهیم ، استفاده کمتر از کولرهای پر مصرف آبی و تنظیم کولرهای گازی روی دمای آسایش میتواند صرفه جویی مناسبی در این حوزه به دست دهد.
این مقام مسوول تاکید کرد: دستگاههای اداری دولتی باید در کاهش مصرف مشارکت کنند و در ساعات اداری ۵۰ درصد از مصرف برق کاسته شود ، همینطور در ساعات غیر اداری ۹۰درصد باید از مصرف برق ادارات کاسته شود.
رخشانی مهر افزود: پیش بینی ما این است که ۷۰۰ مگاوات از این مدیریت مصرف اداری کاهش مصرف ایجاد کنیم ، برای کاهش مصرف برق در جاده های بین راهی برنامه ریزی شده که ۴۰۰ مگاوات کاهش مصرف ایجاد شود ، همچنین ۵۰۰ مگاوات در مصرف برق غیر مجاز رمز ارزهای صرفه جویی خواهد شد ، جمع آوری دستگاههای استخراج رمزارزهای غیر مجاز در دستور کار قرار گرفته است.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر خاطر نشان ساخت : همه استان ها و دینفعان در حوزه مصرف برق باید مشارکت کنند تا اینک تابستان پیش رو را پشت سر بگذاریم.
وی همچنین با بیان اینکه ، سال گذشته از محل صرفه جویی انرژی ۵۰۰ میلیارد تومان منابع اعتباری در اختیار استان ها قرار گرفت گفت: در این سال ۱۸۰ میلیارد تومان به بخش خانگی پرداخت کردیم ، فارس در سال گذشته پیشرو بوده است ، شرکت های توزیع استانی هم ۱۰ درصد طرح های مصوب از محل این صرفه جویی ها بهره مند می شوند .
رخشانی مهر همچنین با بیان اینکه برق امید در شش ماه گذشته تاثیر بسزایی در کاهش مصرف برق داشته است گفت: ازآبان ماه گذشته تا کنون ۷ میلیون مشترک در کشور مشمول طرح برق امید شدندو از تخفیف صد درصدی برخوردار شدند ، بیش ۶ تا ۷ درصد از مشترکان پرمصرف کم شده و به مشترکان خوش مصرف افزوده شده است. ۲۳ درصد رشد مصرف انرژی در کشاورزی و صنعتی و تجاری به ثبت رسیده در بخش خانگی ۱.۲۵ درصد رشد انرژی کمتر داشتیم که بیانگر اقبال عمومی از طرح برق امید است.