رعایت الگوی مصرف و نکات ایمنی برق در هیات ها و تکایا

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان با بيان اينكه در كنار رعايت الگوي مصرف، رعايت نكات ايمني از اهميت ويژه اي برخوردار است، گفت: مسئولين هيات ها و تكايا بايد توجه ويژه اي نسبت به رعايت موارد ايمني براي تأمين امنيت عزاداران حسيني داشته باشند.

یبه گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، علی سهرابی بیدار ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) گفت: هیات های مذهبی هر جا که نیاز به تأمین برق داشته باشند، می توانند با مراجعه به ادارات برق نسبت به تهیه انشعاب موقت برق برای تکایا اقدام کنند.
وی با اشاره به همزمانی ماه محرم با ایام پیک بار تابستان گفت: رعایت الگوی مصرف انرژی نیز امر به معروف است، بنابراین باید بیش از پیش در هفته امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود و گرمای هوا و نیاز به استفاده از سیستم سرمایشی در مساجد و تکایا، صرفه جویی در مصرف انرژی و مدیریت مصرف برق به عنوان سرمایه ملی در راستای پایداری شبکه ضرورت دارد. در همین راستا توصیه می شود، برگزارکنندگان مراسمات برای تامین روشنایی محل های برپایی مراسم به جای لامپ های پرمصرف از لامپ های کم مصرف یا ال ای دی استفاده کرده و از استفاده پرژکتورها با لامپ های (گازی، مدادی و…) پرهیز کنند.
سهرابی بیدار با بیان اینکه در کنار رعایت الگو مصرف، رعایت نکات ایمنی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: مسئولین هیات ها و تکایا باید توجه ویژه ای نسبت به رعایت موارد ایمنی برای تأمین امنیت عزاداران حسینی داشته باشند.
وی با بیان اینکه باید تابلوهای برق دور از دسترس کودکان و محیط های مرطوب باشد، گفت: از هرگونه دستکاری غیر اصولی در سیم کشی مساجد، حسینیه ها و تکایا خودداری شود. در سیم کشی های انجام شده حتما از سیم با مقطع مناسب و سالم استفاده شده و از یک پریز چندین انشعاب اخذ نشود چراکه این کار احتمال وقوع آتش سوزی را بالا می برد.