با افتتاح مخزن جدید؛

تأمین آب شرب پایدار برای ده روستا در میاندوآب

طی مراسمی با حضور نماینده مردم در محلس شورای اسلامی و فرماندار میاندوآب، بهره برداری از پروژه پمپاژ آب شرب روستای«یاریجان» این شهرستان آغاز شد.

تأمین آب شرب پایدار برای ده روستا در میاندوآب

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان آذربایجان غربی؛ در شهرستان میاندوآب و در روستای «یاریجان»، مراسم افتتاح پروژه پمپاژ آب شرب با حضور اشخاص مهم و مسئولان منطقه برگزار شد که نماینده مردم در مجلس و فرماندار شهرستان از جمله آن‌ها بودند. این پروژه حیاتی، که شامل یک مخزن ذخیره آب با ظرفیت یک هزار مترمکعب و یک کیلومتر خط انتقال می‌باشد، به منظور حل مشکل کم آبی و فشار آب در ده روستای این شهرستان طراحی و اجرا شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب میاندوآب در گزارشی تفصیلی اذعان داشت که این پروژه توانایی ارتقاء کیفیت و دسترسی به آب شرب سالم و بهداشتی را برای بیش از دو هزار خانوار با جمعیتی افزون بر ده هزار نفر فراهم می‌آورد. حسین اصغری، در مراسم افتتاح، اضافه کرد که با بهره‌برداری از این پروژه، مشکل فشار آب در ساحل چپ دیگر وجود نخواهد داشت، و این امر حائز اهمیت است چرا که دستیابی به آب شرب سالم برای بهبود زندگی و سلامتی ساکنین منطقه ضروری می‌باشد.

این پروژه نه تنها به بهبود شرایط زندگی کمک می‌کند بلکه نشان دهنده توانایی مدیریت منابع آبی در شرایط دشوار و پرچالش است. اجرای چنین پروژه‌هایی نشان می‌دهد که با برنامه‌ریزی دقیق و حمایت مسئولان، می‌توان آینده‌ای بهتر و سرشار از امید را برای جوامع محلی تصور کرد. اکنون مردم این ده روستا می‌توانند به این پیشرفت بزرگ در زمینه تأمین آب شرب افتخار کنند و امیدوار باشند که پروژه‌های توسعه‌ای بیشتری در آینده برای رفع مشکلات اساسی آن‌ها اجرا خواهد شد.