تأمین آب شرب در ۶۱ روستای استان بوشهر به وضعیت پایدار رسید

ابوالحسن عالی در توضیح این خبر اظهار کرد : در دولت سیزدهم ۶۱ روستای استان از آب شرب سالم و بهداشتی پایدار برخوردار شدند که این مهم ناشی از نگاه راهبردی شهید رئیسی به جامعه زحمتکش روستایی بوده است .

به گزارش برقآب، ابوالحسن عالی در توضیح این خبر اظهار کرد : در دولت سیزدهم ۶۱ روستای استان از آب شرب سالم و بهداشتی پایدار برخوردار شدند که این مهم ناشی از نگاه راهبردی شهید رئیسی به جامعه زحمتکش روستایی بوده است .
وی بیان کرد : در این شمار روستا ده هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال طرح آبرسانی اجرا شده که این طرح‌ها شامل ۹ باب مخزن با ظرفیت ۵۶ هزار متر مکعب ، سه باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۲۶.۵ لیتر بر ثانیه ، ۱۱۰ کیلومتر خط انتقال و ۳۲۴ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه است .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد : آب شرب مورد نیاز این طرح‌ها در قالب ۲۱ حلقه چاه‌های محلی و سد کوثر تامین شده است .
عالی اظهار کرد : یکی از نقاط عطف دولت سیزدهم در حوزه روستایی در بخش آبرسانی ، افزایش سطح رضایتمندی جامعه هدف بوده است .
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد : با ورود استان بوشهر به روزهای تیرماه به دلیل افزایش گرما و رطوبت میزان آب شرب در بخش خانگی با افزایش خیره‌کننده‌ای مواجه شده است .
عالی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در این راستا از مشترکان فهیم خود انتظار دارد با مصرف بهینه آب زمینه برای تأمین آب پایدار هم‌استانی‌ها را فراهم کنند .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اظهار کرد : این شرکت نیز از مدت‌ها قبل با هدف عبور موفق از پیک بار مصرف آب در تابستان تمهیدات ویژه‌ای در بازه‌های زمانی کوتاه ، میان و بلند مدت اجرایی کرده است .