دربازدید رئیس دادگستری استان هرمزگان از نیروگاه بندرعباس مطرح شد؛

بومی سازی ۹۰درصدی قطعات نیروگاهی با همکاری شرکت های دانش بنیان داخلی

مجتبی قهرمانی رئیس دادگستری استان هرمزگان به همراه احمدی منش دادستان مرکز استان ، ضمن بازدید ار تأسیسات نیروگاه بندرعباس در جریان روند تعمیرات واحدها و تولید برق در این واحد نیروگاهی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان،مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در این بازدید عنوان کرد: باتوجه به اینکه نیروگاه بندرعباس به عنوان مهم‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق، نقش مهمی در تولید انرژی و پایداری شبکه برق کشور دارد و هم‌چنین اهمیت در مدار بودن واحدها، پرسنل تلاشگر این شرکت، همواره و به طور شبانه روزی در صحنه حاضر بوده و با ایجاد کمترین محدودیت عملیات تولید برق را با موفقیت انجام می دهند.

داریوش محمودی افزود: نیروگاه بندرعباس در هفت ماهه گذشته، با همکاری شرکت های دانش بنیان، موفق به بومی‌سازی بیش از ۱۴۰۰ قطعه مهم کوچک و بزرگ نیروگاهی شده که علاوه بر صرفه جویی ارزی گام بسیار مهمی در عرصه افزایش دانش این بخش مهم صنعت برق کشور برداشته است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی متخصصان و کارکنان جهادگر این نیروگاه و تولید برق ایمن، مستمر و پایدار و با توان کامل، تابستان گذشته را بدون خاموشی سپری کردیم.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ضمن قدردانی از مجموعه خدوم و تلاشگر نیروگاه بندرعباس و در اجرای سیاستها و اولویتهای اعلامی از سوی ریاست قوه قضائیه و شعار سال مبنی بر تولید،اشتغال‌زایی و دانش بنیان عنوان کرد: حدود ۹۰ درصد قطعات مصرفی و مورد نیاز نیروگاه از طریق راهبری مجموعه مدیریتی نیروگاه، توسط شرکتهای دانش بنیان داخلی تولید شده است.

قهرمانی افزود: مباحثی در مورد مدیریت و نحوه مصرف سوخت و آینده نگری در خصوص تولید برق و موارد اوج مصرف در این بازدید، بررسی و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: با تلاش عزیزان در واحدهای تولیدی برق استان، امسال شاهد کمترین خاموشی بودیم و این مهم باهمت تمامی تلاشگران صنعت برق کشور و بخصوص استان هرمزگان به دست آمده است.

وی مسئله مدیریت سوخت را یکی از مباحث مهم برشمرد و افزود: بحث مدیریت سوخت و اتصال نیروگاههایی که به لوله های دریافت سوخت متصل نیستند در دستور کار جدی دادستانی استان قرار دارد، که هم کاهش هزینه ها را در پی خواهد داشت و نیز در مسئله قاچاق سوخت بسیار موثر است .

لازم به ذکر است در این بازدید، دادستان مرکز استان هرمزگان، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق بندرعباس، مدیرعامل و معاونین و مدیران نیروگاه بندرعباس، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان را همراهی نمودند.