معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق شیراز اعلام کرد:

به رغم وارد شدن خسارات به شبکه ‌های برق/رفع مشکلات در کوتاهترین زمان

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز اعلام کرد که بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیلاب، خسارت سنگینی به زیرساخت‌های برق در محدوده تحت مدیریت این شرکت وارد کرده است.
تیمور عزیزی جمعه هفتم مرداد در جمع خبرنگاران گفت: اقدامات اجرایی شده توسط توزیع برق شیراز در رابطه با شرایط هشدار رخدادهای جوی و ورود سامانه مونسونی، در سه بخش برنامه‌ریزی و اجرایی شد.
او گفت: قبل از وقوع این پدیده، جلسات هماهنگی ستاد مدیریت بحران در سطح شرکت تشکیل و همه سناریوهای مرتبط با مخاطرات ناشی از بارندگی و سیلاب احتمالی بررسی و اقداماتی برنامه ریزی و مصوب شد.
عزیزی تشکیل ۱۲۰ گروه برای شناسایی نقاط کانونی مخاطره و آسیب و رفع مشکلات، را یادآور شد و گفت: این گروه‌ها متشکل از ۴۳۰ سیمبان به همراه ۶۵ ناظر و سرپرست اکیپ، بود.
او اضافه کرد: این گروه‌ها با در اختیار داشتن ۱۲۰ دستگاه خودرو مناسب، ۱۴ جرثقیل، ۲۳ بالابر و تجهیزات و امکانات ضروری، از ۵ روز قبل از ورود سامانه بارشی به استان فارس، اقدام به پایش شبکه و شناسایی نقاط پرخطر کردند.
عزیزی ادامه داد: هرس ۵۵۰ درخت، مقاوم سازی پایه‌های واقع در مسیل، ایمنی سازی پست‌های توزیع زمینی، بازدید از شبکه، جمع آوری اشیای معلق و مخاطره آمیز در حریم شبکه، مرمت حفاری‌ها، بررسی سناریوهای مانور فیدرهای فشار متوسط و … با توجه به مخاطرات انجام شد.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق شیراز گفت: در زمان وقوع بارندگی، اکیپ‌ها در محل‌های تعیین شده در سطح شیراز و شهرستان‌های تحت مدیریت این شرکت مستقر شدند.
او گفت: بارش رگباری، بروز سیلاب، صاعقه در شهرستان‌های کوار، سروستان، سپیدان، پاسارگاد، ارسنجان، مرودشت، خرامه، زرقان، بیضا و مناطق ارژن و دارنگون، منجر به خساراتی شد.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ گفت: در این رخداد، ۲۴ دستگاه ترانسفورماتور به دلیل صاعقه دچار اختلال و ۴۳۰ پایه دچار انحراف شد و ۱۵ فقره گسیختگی شبکه هادی به واسطه وقوع تندباد، حادث شد و البته طوفان و صاعقه منجر به آسیب دیدگی ۱۶۰ دستگاه تابلوی برق شد.
او از آبگرفتگی ۱۲ پست زمینی، معیوب شدن فوندانسیون، تخریب ۴ کیلومتر کابل برق و … نیز در این اثنا خبر داد.
عزیزی گفت: با ورود سریع و به موقع نیروها، مشکلات در کوتاهترین زمان ممکن رفع و زمینه تامین برق مطمئن و پایدار فراهم شد به طوریکه اکنون هیچ مشکلی در تامین برق نداریم.