به‌رغم وجود خشکسالی، مشکل ذخایر آبی و تامین آب شرب در استان نداریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به مدیریت منابع آب استان گفت: به‌رغم وجود خشکسالی، مشکل ذخایر آبی و تامین آب شرب در استان وجود ندارد. یاسر رهبردین ضمن اعلام این خبر و با اشاره به مشکلات قطعی آب در تابستان امسال گفت: با توجه به اینکه ذخایر آبی استان و قطعی مکرر […]

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به مدیریت منابع آب استان گفت: به‌رغم وجود خشکسالی، مشکل ذخایر آبی و تامین آب شرب در استان وجود ندارد.

یاسر رهبردین ضمن اعلام این خبر و با اشاره به مشکلات قطعی آب در تابستان امسال گفت: با توجه به اینکه ذخایر آبی استان و قطعی مکرر آب در تابستان مربوط به قطعی برق بوده است که با اعتبارات اختصاص یافته به شرکت آب و فاضلاب استان جهت تامین مخازن، سال آینده مشکل مربوط به قطعی آب نیز در سطح استان تا حد امکان رفع خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در آذربایجان غربی نزدیک به ۸.۳ میلیارد مترمکعب پتانسیل منابع آبی وجود دارد. از این پتانسیل نزدیک به ۷.۴ میلیارد مترمکعب تولید از آب سطحی حوزه جغرافیایی استان و نزدیک ۱۷۰۰ میلیارد مترمکعب ورودی از استان‌های همجوار و کشور همسایه وجود دارد.

افتتاح سد چپرآباد اشنویه در دهه فجر امسال
رهبر دین در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح سد چپرآباد اشنویه در دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از نظر اجرایی سد چپرآباد در مرحله پایانی کار بوده و مرحله آبگیری آن نیز به اتمام رسیده است.
وی افزود: این سد با توجه به اینکه در بحث انتقال آب به دریاچه ارومیه و در تامین آب شرب شهرستان‌های نالوس، اشنویه و نقده و همچنین تاثیر آن در تامین حقابه اراضی یک هزار هکتاری دشت اشنویه در آینده نزدیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خاتمه از اجرایی شدن پروژه ساخت سد گرده بین پیرانشهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این سد در تامین آب کشاورزی شرب و صنعت منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.