بهینه سازی پست شهید سیادتی رشت با موفقیت به اتمام رسید

بهینه سازی پست شهید سیادتی رشت با موفقیت به اتمام رسید

به گزارشبرقاب،حسن قنبرزاده معاون بهره برداری با اعلام این خبر گفت : با برنامه ریزی صورت گرفته و پیش بینی پروژه های اصلاح و بهینه سازی در سال ۱۴۰۲ شرکت برق منطقه ای گیلان، انجام عملیات برکناری کلید قدرت فرسوده نیمه روغنی خط پوپلین در پست شهید سیادتی و نصب کلید ۶۳ کیلوولت گازی با موفقیت صورت پذیرفت و کلید قدرت جدید به بهره برداری رسید.
قنبرزاده با ابراز امیدواری از اقدامات خوب صورت گرفته، بیان نمود: تجهیزات قدیمی پست انتقال شهید سیادتی تا قبل از پیک بار سال ۱۴۰۳ و با هدف اصلاح و بازسازی شبکه فرسوده همچنین جلوگیری از اعمال محدودیت سطح اتصال کوتاه شبکه با برنامه مشخص و به نوبت تعویض می گردند که امورنظارت بر تعمیرات پست ها و خطوط در سال جاری مبادرت به تعویض برخی از آنان در قالب پروژه های ۱۸۰ اقدام توانیر نموده است.
معاون بهره برداری در خصوص چگونگی اجرای پروژه، گفت : این طرح با استفاده ۱۰۰ درصدی از تجهیزات ساخت داخل با اعتباری معادل ۱۲.۰۰۰ میلیون ریال انجام شده است.
شایان ذکر است پست ۲۳۰ کیلولت شهید سیادتی (رشت ۲)  با ظرفیت ۱۶۰*۲+۵۰*۱+۱۵*۱ مگاولت آمپر، دارای چهار فیدر ۲۳۰ کیلوولت، یک فیدر ۱۳۲ کیلوولت و هشت  فیدر ۶۳ کیلوولت است و از اهمیت ویژه ای جهت پایداری شبکه گیلان برخوردار می باشد.