بهره برداری از پنج طرح تامین و انتقال برق در استان بوشهر

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر از راه اندازی و افتتاح طرح های تامین و انتقال برق در استان بوشهر و جنوب کشور به ارزش ۱۱۵ میلیارد تومان در قالب پویش هر هفته الف- ب- ایران با دستور وزیر نیرو خبر داد. به گزارش روابط عمومی برق منطقه ای فارس و بوشهر […]

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر از راه اندازی و افتتاح طرح های تامین و انتقال برق در استان بوشهر و جنوب کشور به ارزش ۱۱۵ میلیارد تومان در قالب پویش هر هفته الف- ب- ایران با دستور وزیر نیرو خبر داد.

به گزارش روابط عمومی برق منطقه ای فارس و بوشهر ، مهندس غلامرضا نصیری مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهربا بیان جزئیاتی از این طرح ها اظهار داشت : هزینه و اعتبار افتتاح پنج  طرح تامین و انتقال برق به ارزش ۱۱۵ میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت و اعتبارات بخش خصوصی تامین شده است .

به گفته مهندس نصیری این طرح ها شامل افتتاح پشت ۶۳.۲۰ کیلوولت هلیله و خط ارتباطی ۶۳ کیلوولت به طول یک کیلومتر است ، این طرح با اعتباری معادل ۳۳ میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت راه اندازی شده است ، هدف از راه اندازی این طرح توسعه زیر ساخت و بهبود قابلیت اطمینان در تامین برق است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر همچنین از افتتاح طرح افزایش ظرفیت و تغییر سطح ولتاژ ترانسفورماتور سوم پست بهمئی بوشهر خبر داد و اظهار داشت : این طرح نیز با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می رسد ، هدف از راه اندازی این طرح تعدیل با ترانسفورماتورهای موجود و توسعه زیر ساخت و افزایش ظرفیت در تامین برق منطقه است.

مهندس نصیری در ادامه طرح افزایش ظرفیت خط ۶۳ کیلوولت برازجان – فرهنگ را از طرح های قابل افتتاح با دستو وزیر نیرو دانست و گفت: این طرح با ۴ میلیارد تومان اعتبار راه اندازی شده است و به طول ۱۵ کیلومتر احداث شده است ، رفع پرباری خطوط موجود و افزایش قابلیت اطمینان در برق منطقه شمال استان بوشهر از اهداف این طرح است .

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر همچنین به طرح نیروگاه خورشیدی ۲ مگاواتی شهرستان دشتی اشاره کرد و گفت: این نیروگاه با مشارکت بخش خصوصی و با تامین اعتباری معادل ۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و تامین انرژی پاک و ایجاد اشتغال و کاهش آلودگی زیست محیطی از اهداف آن است.

مهندس نصیری خاطر نشان کرد : افتتاح طرح احداث خط ۴۰۰ کیلوولت به طول هفت کیلومتر را از دیگر طرح های این پویش ذکر کرد و گفت: در این طرح ورود و خروج حط ۴۰۰ کیلوولت پارس – عسلویه کوشکنار در کلید خانه نیروگاه عسلویه افتتاح می شود ، هزینه اجرای این طرح ۲۹ میلیارد تومان است که از محل منابع داخلی شرکت تامین شده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر برخ یاز قابلیت ها و ظرفیت ها در تامین برق و انرژی در منطقه جنوب کشور و استان بوشهر را برشمرد و گفت: وجود  زمینه‌های اقلیمی و طبیعی ، منابع متنوع تولید و همچنین نیروی متخصص و کارآزموده در دو استان فارس و بوشهر این قابلیت را ایجاد کرده که بتوان از توانمندی‌های ویژه در این منطقه استفاده بهینه کرد و آن را  در راستای توسعه به کار گرفت.

مهندس نصیری افزود: استان های فارس و بوشهر دارای توانمندی های شگرف و بزرگ در زمینه تولید انرژی برق است ، فارس با بهره مندی  از اقلیم پرآفتاب و تابان و بوشهر با بهره مندی از منابع گاز و انرژی هسته ای در نیروگاه اتمی این قابلیت را دارند تا از همه ظرفیت های موجود در جنوب کشور برای به فعل رساندن استعدادهای بالقوه بهره گیری کنند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر تاکید کرد: با بهره گیری از دو منبع خورشیدی و گاز در استان های فارس و بوشهر می توان همه برق مورد نیاز جنوب کشور و بخش عمده ای از برق کشور را تامین کرد ، فارس در این زمینه از نیروی متخصص و مهندسان کارآزموده و همچنین مراکز علمی و دانشگاه مرتبط با حوزه برق و انرژی نیز برخوردار است و یک استعداد کم نظیر فنی ، مهندسی و علمی در کشور به شمار می آید.

مهندس نصیری خاطر نشان کرد: با  بهره گیری از ظرفیت وجود منابع گازی در استان بوشهر می توان به ایجاد ظرفیت های بیشتر تامین برق در جنوب کشور امیدوار بود ، استفاده از انرژی گاز در این مناطق و افزایش تولید و تامین برق در واقع بهینه سازی تولید انرژی است که موجب افزایش ارزش افزوده ، افزایش رونق و جهش تولید و حرکت در راستای منویات مقام معظم رهبری است.