در سال جاری محقق شد:

بهره برداری از پروژه خازن گذاری پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت جنوب رشت

با هدف تامین برق مطمئن و پایدار با ضریب اطمینان بالا، پروژه خازن گذاری پست 63 به 20 كيلوولت جنوب رشت اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفت.

حمید بابایی در خصوص لزوم اجرای این پروژه گفت: با توجه به پرباری خطوط و ترانسفورماتور و به منظور اصلاح میزان توان راکتیو مصرفی و ضریب توان، ایجاد بانک خازنی در این پست را ضروری ساخت.

مدیر امور نظارت بر تعمیرات پست ها و خطوط معاونت بهره برداری شرکت برق منطقه ای گیلان افزود: با هدف کاهش بار راکتیو پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت جنوب رشت ، پروژه نصب بانک خازنی این پست جمعا به ظرفیت ۹.۶ مگاوار( mvar) با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد ریال ( مبلغ ۴۰ میلیارد ریال آن با استفاده از تجهیزات موجود بوده است ) در سال قبل اجرا شد که در سال جاری به اتمام رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی افزود: اجرای فوندانسیون، نصب خازن، کابلکشی و نصب تابلوی ۲۰ کیلوولت در اتاق مربوطه جهت کنترل فیدرهای خازنی از جمله کارهایی بود که در اجرای این پروژه انجام گرفت.
شایان ذکر است که پیمانکار نصب و راه‌اندازی پروژه، شرکت حامیان سازه (بخش ساختمانی) و پیمانکار بخش الکتریکی پروژه شرکت احداث نیرو صنعت بوده است.