بهره برداری از مخزن یکهزار متر مکعبی ذخیره آب پیرانشهر

با حضور استاندار آذربایجان غربی بهره برداری از مخزن ذخیره آب یکهزار متر مکعبی پیرانشهر آغاز شد. رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در حاشیه آیین بهره‌برداری از این مخزن با بیان اینکه با بهره برداری از این مخزن سرانه مخازن آب در پیرانشهر افزایش می یابد، رفع مشکل افت […]

با حضور استاندار آذربایجان غربی بهره برداری از مخزن ذخیره آب یکهزار متر مکعبی پیرانشهر آغاز شد.

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در حاشیه آیین بهره‌برداری از این مخزن با بیان اینکه با بهره برداری از این مخزن سرانه مخازن آب در پیرانشهر افزایش می یابد، رفع مشکل افت فشار آب در مواقع پیک مصرف در مناطق بالادست شهر از جمله مزیت های این مخزن برشمرد.

لطیف خوش سیرت اعتبار هزینه شده برای اجرا و اتمام این مخزن را ۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود : طی سال جاری و سال آینده نیز اجرای دو مخزن ۵ هزار مترمکعبی نیز در پیرانشهر در دستور کار شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی قرار دارد.

وی گفت : در حال حاضر عملیات حفاری ۶ حلقه چاه جدید در پیرانشهر در دست اجرا است که بخش عمده ای از آن درمرحله پایانی و تجهیز قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی اظهار کرد : با اتمام کامل و وارد مدار شدن این چاه ها ۳۵۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تامین آب شرب پیرانشهر افزوده خواهد شد.

وی گفت : با این ظرفیت تولید و تامین آب شرب، علاوه بر تامین آب شرب مورد نیاز مشترکین در مواقع پیک مصرف، ۱۵۰ لیتر بر ثانیه نیز ظرفیت ذخیره آب برای مواقع بحرانی و مدیریت بحران خواهیم داشت.

 

کلنگ‌زنی آبرسانی به روستای ینگیجه و و شهرک دامداران

با حضور انور حبیب زاده نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، لطیف خوش سیرت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، فرماندار شهرستان بوکان، عملیات آبرسانی به روستای ینگیجه و شهرک دامداران به دور از تشریفات مرسوم کلنگ زنی شد.

با حضور انور حبیب زاده نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، لطیف خوش سیرت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، فرماندار شهرستان بوکان، عملیات آبرسانی به روستای ینگیجه و شهرک دامداران به دور از تشریفات مرسوم کلنگ زنی شد.

خوش سیرت در جریان کلنگ‌زنی این پروژه با اشاره به وضعیت کم آبی در سطح استان و وجود خشکسالی گسترده  از کاهش شدید دبی آب چاه مجتمع روستایی حصار خبر داد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان  گفت جهت تامین آب روستای ینگیجه که جزو این مجتمع می‌باشد و همچنین تحت پوش قرار دادن شهرک دامداران، شرکت آب و فاضلاب بصورت جهادی  نسبت به انتقال آب از شبکه شهری به این دو شهرک که جمعیتی بالغ بر ۴۰۰۰ نفر دارند اقدام می‌کند.

این پروژه به طول تقریبی پنج کیلومتر و به صورت ثقلی از مخزن پنج هزار مترمکعبی مسکن مهر اجرا می‌گردد.