بهره برداری از فاز دوم پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان از خبرهای خوش در زمینه اجرای پروژه های آب و فاضلاب در استان خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان، مهندس علیرضا تخت شاهی گفت: روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری جلسه مشترکی میان معاونت مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، شرکت […]

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان از خبرهای خوش در زمینه اجرای پروژه های آب و فاضلاب در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان، مهندس علیرضا تخت شاهی گفت: روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری جلسه مشترکی میان معاونت مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، شرکت آبفا کردستان و شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران(آب نیرو) در خصوص پروژه های شرکت آب نیرو در استان کردستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه مواردی مطرح و مصوب گردید افزود: در خصوص پروژه اجرای فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب سنندج با توجه به گزارشات آب نیرو در این جلسه مبنی بر پیشرفت ۶۴ درصدی پروژه مقرر شد در صورت تأمین منابع مالی پروژه تا پایان سالجاری فاز دوم این پروژه وارد مدار بهره برداری شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان تصریح کرد: در خصوص پروژه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه آب شهر سنندج نیز با توجه به پیگیریها، ۵۰ درصد لوله های مورد نیاز پروژه تأمین و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

مهندس تخت شاهی از بهره برداری بخش مربوط به تونل انتقال آب از سامانه سد آزاد به سد قوچم در خردادماه جاری خبر داد و گفت: در خصوص انتقال آب سد قوچم به شهرستان های قروه و دهگلان، برنامه ریزی لازم جهت اجرای پروژه مذکور با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان در دستور کار شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران قرار گرفته است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن این اقدامات زمینه رضایت هرچه بیشتر شهروندان کردستانی از خدمات آبفا استان در دو بخش آب و فاضلاب فراهم گردد.

 

آبرسانی به شرق استان کردستان از محل سدهای قوچم و آزاد 

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: پیگری های خاص و ویژه ای را با هدف تأمین نیاز آبی پایدار و بلندمدت شهرستان های شرق استان (قروه و دهگلان) از محل سدهای آزاد و قوچم انجام داده ایم که امیدواریم این پیگیریها در کوتاهترین زمان به نتیجه برسد.

 مهندس علیرضا تخت شاهی گفت: این موضوع در جلسه مشترک هفته جاری میان معاونت مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، شرکت آبفا کردستان و شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران(آب نیرو) در خصوص پروژه های شرکت آب نیرو در استان کردستان، پیگیری شد.

وی افزود: با پیگیری های انجام گرفته توسط شرکت آبفا استان، انتقال آب سد قوچم به شهرستان های قروه و دهگلان، تصویب شده است که این پروژه با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان در دستور کار شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در همین راستا قرار است در ماه آینده تونل انتقال آب از سد آزاد به سد قوچم افتتاح شود.

مهندس تخت شاهی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص پروژه اجرای فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب سنندج با توجه به گزارشات آب نیرو در این جلسه مبنی بر پیشرفت ۶۴ درصدی پروژه مقرر شد در صورت تأمین منابع مالی پروژه تا پایان سالجاری فاز دوم این پروژه وارد مدار بهره برداری شود.