طرح فاضلاب چادگان با استفاده از روش های پیشرفته

مدیر دفتر مطالعات و بررسی های فنی فاضلاب آبفای استان اصفهان می گوید: در صورت تامین اعتبار، طرح فاضلاب شهر چادگان سال آینده وارد مدار بهره برداری می شود.

به گزارش برقآب، سعید شمسایی گفت که تکمیل و راه اندازی طرح ضروری فاضلاب چادگان نیاز به تامین ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد. او اعلام کرد که این طرح در سه جبهه اجرا میشود، شامل احداث تصفیه خانه، ساخت شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب و مطالعات برای احداث دو باب ایستگاه پمپاژ. شمسایی افزود که فعالیت های اجرایی تصفیه خانه فاضلاب چادگان از سال ۱۳۹۲ شروع شده و تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

او اظهار داشت که پس از تکمیل و بهره برداری تصفیه خانه، میتواند ۲۳۳۰ متر مکعب فاضلاب را با استفاده از روش های پیشرفته لجن فعال و تصفیه تکمیلی فیلتراسیون تصفیه کند. درباره شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب، شمسایی اعلام کرد که تاکنون ۳۵ کیلومتر از کل ۴۴کیلومتر خطوط مورد نیاز با استفاده از لوله های پلی اتیلن به قطرهای ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیمتر ساخته شده است و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیر دفتر مطالعات و بررسی های فنی فاضلاب آبفای استان اصفهان گفت که مراحل مطالعاتی دو باب ایستگاه پمپاژ فاضلاب نیز آغاز شده است و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تاکنون به تعهدات خود در اجرای این طرح عمل کرده است؛ اما برای تکمیل و بهره برداری از طرح نیازمند تامین ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

او امیدوار است که در سفر رییس جمهور به اصفهان این موضوع تصویب شود.