بهره برداری از شبکه جمع آوری فاضلاب شهرک شیرین مشهد

مدیر دفتر نظارت بر توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: شبکه جمع آوری فاضلاب شهرک شیرین در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد. به گزارش روابط عمومی آبفا مشهد، مجید فرح بخشی با بیان این مطلب افزود: با توجه به وسعت ۱۴ هکتاری شهرک شیرین و جمعیتی بالغ بر […]

مدیر دفتر نظارت بر توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: شبکه جمع آوری فاضلاب شهرک شیرین در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد. به گزارش روابط عمومی آبفا مشهد، مجید فرح بخشی با بیان این مطلب افزود: با توجه به وسعت ۱۴ هکتاری شهرک شیرین و جمعیتی بالغ بر ۲ هزار نفر، به جهت جلوگیری از جاری شدن فاضلاب خانگی  و دفع  غیربهداشتی فاضلاب، پس از تکمیل مطالعات فاز ۱ و ۲ و تصویب طرح شبکه فاضلاب شهرک مذکور، اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شهرک شیرین  از ابتدای سال جاری در دستور کار این دفتر قرار گرفت.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب این شهرک به طول حدود ۴ کیلومتر و شامل ۵۹۰ فقره انشعاب می باشد که در قالب قرارداد فاینانس و با برآوردی بیش از  ۸۰  میلیارد ریال آغاز به کار نموده است.

مدیر دفتر نظارت بر توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به چالش موجود در اجرای این پروژه تصریح کرد: عبور عرضی شبکه فاضلاب به قطر ۴۰۰ میلیمتر و اتصال به کلکتور فاضلاب ۱۸۰۰ میلیمتر در تقاطع صد متری بلوار مصلی و نیز عبور عرضی از محل کال اسماعیل آباد از جمله چالش هایی بوده که برای اجرای شبکه فاضلاب شهرک شیرین با آن مواجه بوده ایم، ولیکن تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت در این پروژه صورت گرفته و ان شاالله تا نیمه اول سال آینده به اتمام خواهد رسید.