بهره برداری از سومین ایستگاه پایش کیفی برخط زاینده رود

بهره برداری از سومین ایستگاه پایش کیفی برخط در محدوده بازه آب شرب رودخانه زاینده رود؛ در محل روستای چم طاق از روستاهای باغ بهادران استان اصفهان انجام شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، با همت و تلاش کارشناسان دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان […]

بهره برداری از سومین ایستگاه پایش کیفی برخط در محدوده بازه آب شرب رودخانه زاینده رود؛ در محل روستای چم طاق از روستاهای باغ بهادران استان اصفهان انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، با همت و تلاش کارشناسان دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان و همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان و با هدف نظارت و پایش حفاظت کیفی رودخانه زاینده رود در بازه بهره برداری آب شرب ۵ میلیون نفر جمعیت استان، در تیرماه سال جاری سومین ایستگاه پایش کیفی بر خط در محل روستای چم طاق با حضور نمایندگانی از شرکت آب منطقه ای و اداره کل حفاظت محیط زیست به بهره برداری رسید. از مزایا و اهمیت این ایستگاه می توان به اطلاع رسانی دقیق و به موقع پارامتر های آلاینده و پایش لحظه ای آب رودخانه اشاره نمود که امکان نظارت دقیق و کامل تری از کیفیت آب شرب را فراهم می نماید.

شایان ذکر است قبل از این، دو ایستگاه بر خط کیفی سد تنظیمی و سد چم آسمان نیز به این دستگاه تجهیز شده بودند.

این ایستگاه شامل تجهیزات آنالایزر پایش برخط و دیتالاگر جهت اندازه گیری پارامترهای هدایت الکتریکی، pH، DO ، BOD، COD، TOC، دما، نیترات، کدورت، فسفات می باشد.