بهبود ۶۵ مگاواتی تولید برق در واحد شماره ۵ نیروگاه رامین اهواز

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: با اجرای تعمیرات میان دوره‌ای و رفع اشکالات واحد ۵ این نیروگاه، تولید برق در این واحد از ۲۰۰ مگاوات به ۲۶۵ مگاوات بهبود یافت.

خلیل محمدی گفت: آماده سازی واحد‌های تولید برق جهت تقویت سطح تولید این نیروگاه در پیک مصرف برق و تابستان طاقت فرسای خوزستان مهمترین برنامه عملیاتی ما در فصل زمستان و بهار بوده و طی روز‌های آتی نیز با اتمام پروژه‌های تعمیراتی با هر ۶ واحد تولیدی پشتیبان شبکه سراسری برق کشور خواهیم بود.

او می‌گوید: کاهش سطح تولید برق واحد ۵ به حدود ۲۰۰ مگاوات ساعت بدلیل چالش‌های فنی از چالش‌های این واحد نیروگاهی بوده و با اجرای تعمیرات میان دوره ای، شاهد بهبود ۶۵ مگاواتی در این واحد بودیم.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز مهمترین اقدامات تعمیراتی این پروژه را اسید شویی و سرویس کندانسور‌ها و مبدل‌ها، تعویض لوله‌های پوسیده مسیر‌های آب گردشی، سرویس سفتی والو‌های اصلی بویلر و سنسور‌های ویبریشن و حرارت یاتاقان‌های توربین، بابیت ریزی یاتاقان شماره ۴ و ترمیم آن، تعمیر رگلاتور یک توربین، رفع اشکال از سیستم کنترل توربین و سیستم بالابر‌های کندانسور و لوله‌های مسیر‌های برج‌های خنک کن  عنوان کرد.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگ‌ترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تأمین آسایش مردم و پشتیبانی از برق شبکه کشور ایفا می‌کند.