بهبود آب در روستاهای جنوب برازجان با ساخت خط انتقال جدید

وضعیت تامین آب روستاهای جنوب برازجان با احداث خط انتقال جدید بهبود می‌یابد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، مقاله‌ای در مورد خط انتقال آب بنداروز و پروژه‌های جهاد آبرسانی در منطقه به تفصیل به تشریح این خبر می‌پردازد.

در این مقاله به توضیح پروژه خط انتقال آب بنداروز از جمله پروژه‌های جهاد آبرسانی در دست اجرا پرداخته می‌شود. این پروژه با هدف تامین آب به روستاهای سرکره، نینیزک، ابوالفیروز، گندم ریز و حسن آباد که در مجموع به ۲ هزار و ۵۰۰ مشترک خدمات می‌دهند، در حال احداث است. با افزایش ظرفیت این خط انتقال، تامین آب برای حدود ۵ هزار مشترک امکان‌پذیر خواهد شد.

براساس اظهارات ابوالحسن عالی، ظرفیت خط انتقال بنداروز حدود ۱۰۰ لیتر بر ثانیه است و با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان ساخته شده است. برنامه‌ریزی شده است که این خط انتقال در هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد.

قبل از احداث خط انتقال بنداروز، روستاهای مذکور از خط انتهایی شهر برازجان آب مورد نیاز خود را تأمین می‌کردند. اما با افزایش جمعیت و مصرف آب، تصمیم به احداث خط انتقال جدیدی برای روستاهای جنوب برازجان گرفته شد.

منبع تامین آب برای خط انتقال بنداروز، خط سوم آبرسانی بوشهر است، که پس از ورود به مدار از خط انتهایی شهر برازجان مستقل می‌شود. خط انتقال بنداروز که با طولی حدود ۷ کیلومتر و قطر ۳۱۵ میلیمتر در حال احداث است، به تأمین آب به روستاهای مذکور کمک بزرگی خواهد کرد.

در این مقاله به مشروح توضیحاتی درباره تاریخچه و اهمیت پروژه خط انتقال آب بنداروز، توضیحاتی درباره ظرفیت و مزایای این خط انتقال، نیاز روستاهای مشمول و جنوب برازجان به آب شرب، و منابع تامین آب برای این خط اشاره شده است.