بزرگترین مانور نجات و امداد و اسکان اضطراری

اذربایجان شرقی بزرگترین مانور نجات و امداد و اسکان اضطراری ۱۰ هزار نفری کشور با حضور رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و مسئولان استانی و شهری در تبریز برگزار شد.

به گزارش برقاب : آذربایجان شرقی بزرگترین مانور نجات و امداد و اسکان اضطراری ۱۰ هزار نفری کشور با حضور رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و مسئولان استانی و شهری در تبریز برگزار شد.

بزرگترین مانور نجات و امداد و اسکان اضطراری ۱۰ هزار نفری با حضور امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و گیلان در تبریز برگزار و نخستینی دیگر برای خطه اولین‌ها در این حیطه نگاشته شد.

به گزارش ایسنا، دستگاه‌های اجرایی مختلفی چون آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، برق، مخابرات، شرکت پخش فراورده‌های نفتی، آتش نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی و … در این مانور حضور داشته و با جمعیت هلال احمر همکاری داشتند.

در این مانور که با حضور تعداد وسیعی از امدادگران و نجاتگران هلال احمر و سایر دستگاه‌ها برگزار شد، سه فروند هلیکوپتر نیز جهت ارزیابی، ارسال محموله‌های کمک در نوبت‌های مختلف به پرواز درآمدند و سپس نیروهای هلال احمر از طریق این بالگردها وارد منطقه بحرانی شدند.

برپا کردن چادر، محیطی برای بازی کودکان، تامین نان، سرویس‌های بهداشتی سیار، تلفن همگانی، خودروهای پزشکی قانونی، بیمارستان صحرایی و اتاق عمل سیار، چادرهای نیروهای بهداشتی، تیرهای برق اضطراری، عملیات خاموش کردن آتش سوزی، نجات مصدوم، ارائه آموزش‌های کمک‌های اولیه و … از جمله بخش‌های مختلف این مانور عظیم و وسیع بود.