بزرگترین عملیات آبرسانی در هفته دولت ۱۴۰۲ در استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 20 پروژه آبرسانی در هفته دولت سال 1402 در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش برقآب، مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰ پروژه آبرسانی در هفته دولت سال ۱۴۰۲ در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

موضوع اول: پروژه‌های آبرسانی در هفته دولت ۱۴۰۲
در این بخش می‌توان به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۰ پروژه آبرسانی در هفته دولت سال ۱۴۰۲ در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد. این پروژه‌ها شامل ۵ پروژه افتتاحی و ۱۵ پروژه آغاز عملیات اجرایی است. برای افتتاحی، پروژه‌های اصلاح، توسعه و بهبود آبرسانی در روستاهای سادات محمودی، سروک، شهرک ولایت، شهرک امام حسین و مناطقی از سوق و سی سخت با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برنامه‌ریزی شده است. در ضمن، در سطح استان ۱۵ پروژه آغاز عملیات اجرایی نیز پیش‌بینی شده است.

موضوع دوم: مقدمه مدیرعامل آب و فاضلاب استان درباره پروژه‌ها
در این بخش می‌توان به سخنان مدیرعامل آب و فاضلاب استان در مورد اهمیت و ضرورت اجرای این ۲۰ پروژه آبرسانی در استان اشاره کرد. وی اظهار داشته است که این پروژه‌ها به دلیل مشکلات جدی موجود در آب مناطقی مانند سادات محمودی، شهرک الغدیر، برخی مناطق حاشیه‌ای دهدشت، رودسمه، لیکک و مناطقی از بویراحمد و دنا اجرا می‌شوند. او بیان کرده است که با تکمیل این پروژه‌ها، مشکلات آب این مناطق حل خواهد شد.

موضوع سوم: تعداد جمعیت بهره‌مند از پروژه‌ها
در این بخش می‌توان به تعداد جمعیت بهره‌مند از پروژه‌های افتتاحی و آغاز عملیات اجرایی درستی کرد. طبق اظهارات مدیرعامل آب و فاضلاب استان، جمعیت بهره‌مند از ۱۵ پروژه افتتاحی در این هفته برابر با ۱۵ هزار و ۴۳۴ نفر است، همچنین جمعیتی نیز وجود دارد که در زمان آغاز عملیات اجرایی بهره‌مندی را تجربه خواهند کرد. این پروژه‌ها باعث بهبود شرایط آبرسانی و بهره‌وری در استفاده از منابع آب در مناطق مختلف استان می‌شود.

موضوع چهارم: مبلغ اعتبارات مورد نیاز برای این پروژه‌ها
در این بخش می‌توان به مبلغ اعتبارات پروژه‌های آبرسانی در استان اشاره کرد. طبق بررسی‌ها، مبلغ پیش‌بینی شده برای این پروژه‌ها بیش از ۳۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است. این اعتبارات به عنوان بخشی از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص یافته است. این مبلغ به منظور پیاده‌سازی و تکمیل پروژه‌های آبرسانی استفاده خواهد شد.