برگزاری کارگروه هم اندیشی مقابله با سرقت تجهیزات و شبکه برق  در استان مرکزی

کارگروه هم اندیشی مقابله با سرقت تجهیزات و شبکه برق  در استان مرکزی برگزار شد.

سرپرست دفتر امور امنیتی و انتظامی  استانداری مرکزی  گفت: پدیده سرقت لوازم و تجهیزات از شبکه‌های توزیع نیروی برق امروزه به یکی از مشکلات اساسی تبدیل شده است.

بهنام نظری افزود: این جرم علاوه براینکه به شرکت‌های توزیع نیروی برق مستقیماً آسیب‌های جدی می‌رساند،به مشترکین کشاورزی، صنعتی، تجاری و به طور کلی افراد جامعه نیز زیان‌های عمده وارد می‌سازد که با شیوع بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی کشور با گسترش این پدیده مواجه شدیم.

“سرهنگ چهری “رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز بابیان اینکه ظرفیت‌های پیشگیری از وقوع جرم در حوزه توزیع برق فراوان است ،افزود: باافزایش قیمت فلزات در سالهای گذشته سرقت رشد چند برابری داشته است.

“سرهنگ سلگی ” رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان مرکزی هم گفت: اقدامات گسترده و اثربخشی در راستای مبارزه با جرایم و پیشگیری و جلوگیری و صیانت ازتجهیزات صنعت برق  و جمع آوری ماینرها در استان  انجام شده است.

وی گفت: با توجه به افزایش پدیده مجرمانه سرقت لازم است تا همانند گذشته گشت های تلفیقی در دستور کار قرار گیرد و برخورد قانونی و جدی با سارقین صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: یکی از اقدامات شرکت برق استان در راستای مقابله با سرقت سیم‌های مسی شبکه برق تبدیل نیمی از شبکه سیمی فشار ضعیف در استان به کابل خودنگهدار بوده است.

وی افزود:شهروندان در صورت مشاهده افراد مشکوک در حال صعود و یا فرود از تیرهای برق، مراتب را سریعا به سامانه ۱۲۱ مرکز اتفاقات شرکت توزیع و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۲۱ اطلاع دهند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان ضمن تقدیر از زحمات آنها افزود: با توجه به افزایش چشمگیر سرقت لوازم و تجهیزات برق به ویژه سیم های مسی شبکه های برق در حال بهره برداری،  همکاری و استفاده از تجربیات ماموران زحمتکش نیروی انتظامی بسیار حائز اهمیت می باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به توقیف بیش از  ۱۶هزار  دستگاه ماینر در استان مرکزی تاکنون گفت: شناسایی و توقیف ماینرها می‌تواند مانع مصرف بخش مهمی از انرژی شود.

در پایان این نشست از تلاش های مجموعه آگاهی استان در دستگیری و کشف موارد سرقت تشکر و قدردانی شد.