برگزاری نشست هم اندیشی پیشگیری از سرقت تجهیزات شبکه برق در استان مرکزی

نشست هم اندیشی پیشگیری از سرقت  تجهیزات شبکه برق در استان مرکزی برگزار شد.

معاون حفاظت فیزیکی دفتر مرکزی شرکت توانیر گفت:شرکت های توزیع پیشانی خدمت در صنعت برق هستندو پاسخگویی مشترکین در این حوزه انجام می شود.
زمانی صفت بابیان اینکه قیمت پایین تعرفه های برق و افزایش هزینه سرمایه گذاری  در ایجاد نیروگاه های مقیاس کوچک باعث کاهش سرمایه گذاری در این حوزه شده است،افزود:مدیریت مصرف  بیش از هر زمانی ضروری است.
وی بیان کرد: احساس تکلیف،همدلی و خدمت صادقانه همکاران در راستای حفظ و حراست از اموال عمومی بیت المال تحسین برانگیز است.
زمانی صفت بابیان اینکه درحوزه پیشگیری از سرقت سامانه های خوبی در صنعت برق طراحی شده است ،افزود:علت افزایش سرقت در صنعت برق بدلیل این است که بیشتر تجهیزات برقی هوایی هستند.
وی گفت:در استان هایی که نصب تجهیزات ضد سرقتی داشته ایم آمار سرقت نیز کاهش یافته است.
زمانی صفت اطلاع رسانی به مشترکین را حائز اهمیت دانست و افزود:در حوزه هایی که مردم وارد عمل شده اند نیز شاهد کاهش وقوع جرم بوده ایم.
وی بابیان اینکه نرخ پایین تعرفه برق باعث افزایش ماینر شده است،افزود:درسال های اخیر در این حوزه برق های غیرمجاز افزایش یافته و کشف این مواردکمبود تولید برق را جبران می کند.
زمانی صفت گفت:تمامی مراکز مجاز استخراج رمز ارز،درایام پیک اجازه استفاده از ماینر را ندارند و از ابتدای شهریور تمام ماینرهایی که در کشور وارد می شود برای استخراج باید از سیستم انرژی های تجدید پذیر استفاده کنند و در سامانه صنعت  ثبت شده باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت:پدیده سرقت لوازم و تجهیزات از شبکه‌های توزیع نیروی برق امروزه به یکی از مشکلات اساسی تبدیل شده است، این جرم نه تنها به شرکت‌های توزیع نیروی برق مستقیماً آسیب‌های جدی می‌رساند بلکه به مشترکین کشاورزی، صنعتی، تجاری و به طور کلی افراد جامعه نیز زیان‌های عمده وارد می‌سازد.
محمود محمودی  اظهار کرد: یکی از اقدامات شرکت برق استان در راستای مقابله با سرقت سیم‌های مسی شبکه برق تبدیل بیش از نیمی از  شبکه سیمی فشار ضعیف در استان  به کابل خودنگهدار  بوده است که باعث ارتقای تامین برق پایدار و موجبات رضایتمندی مشترکان را فراهم آورده است.
وی با بیان اینکه با اتخاذ تمهیدات لازم کاهش فرصت‌های ارتکاب جرم برای سارقین به وجود آمده است،افزود: بازدید و کنترل مراکز خرید و فروش ضایعات، اجرای گشت های تلفیقی با نیروی پلیس، نصب دستگاه اعلان سرقت برای انبارها و پست های زمینی از جمله اقدامات پیشگیری از سرقت بوده است.
وی افزود:شهروندان در صورت مشاهده افراد مشکوک در حال صعود و یا فرود از تیرهای برق، مراتب را سریعا به سامانه ۱۲۱ مرکز اتفاقات شرکت توزیع و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۲۱ اطلاع دهند.
“حیدری”معاون دادستان و سرپرست مجتمع انقلاب دادسرای شهرستان اراک هم ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده صنعت برق برای ایام گذر از پیک مصرف برق در سال جاری،گفت: یکی از وظایف نیروهای انتظامی و نظامی پیشگیری از سرقت تجهیزات شبکه برق است زیرا  وقوع هر سرقت باعث ایجاد لطمه و خسارات سنگین به صنعت برق می شود در جرایم سارق لحاظ می شود.
“سرهنگ معیریان” فرماندهی انتظامی شهرستان اراک هم پیشگیری را عامل مهمی برای جلوگیری از خسارات احتمالی دانست و افزود: همکاری و تعامل خوب شرکت توزیع برق و نیروی انتظامی در کاهش وقوع سرقت و خسارات وارده بسیار تاثیر گذار بوده است.
وی گفت :خود حفاظتی باید برای مشترکین به ویژه  مشترکین کشاورزی باید نهادینه شود‌
“سرهنگ کامیار چهری” رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز ضرورت داشتن کارت شناسایی برای مامورین برق را ضروری دانست.
وی  افزود:اقدامات جهادی ،ارزشمند و اثربخشی در راستای مبارزه با جرایم و پیشگیری و جلوگیری و صیانت ازتجهیزات صنعت برق دراستان انجام شده است.
“حسن رحیمی تبار”مدیر کل امنیتی و انتظامی استان مرکزی گفت:همراهی و تعامل مناسب شرکت توزیع برق استان و دستگاه های امنیتی و انتظامی تحسین انگیز است.
وی بیان کرد: در سالهای اخیر با رشد دستگاه های رمز ارز غیر مجاز ،اقدامات گسترده ای در جمع آوری ماینرهای غیرمجاز به عمل آمده است.
در انتهای این نشست از اقدامات انجام شده دفتر حراست در راستای برخورد و مبارزه با سرقت تجهیزات شبکه های توزیع نیز تقدیر به عمل آمد