برگزاری نشست تخصصی کمیسیون مالی انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های توزیع برق کشور به میزبانی توزیع برق مشهد

 سی و چهارمین نشست تخصصی کمیسیون مالی انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های توزیع برق کشور به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد برگزار شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی، در این نشست که با حضور اعضای ذی ربط از شرکت توانیر، انجمن صنفی کارفرمایی و شرکت های توزیع برگزار شد، مهندس رمضانی مدیرعامل توزیع برق مشهد ضمن تشریح ویژگی های شهر مشهد و معرفی توزیع برق مشهد گفت: وجود یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک، ۱۳۳۰ کلید اتوماسیون، ۴۳۰ فیدر و ۵۱ پست فوق توزیع از جمله ویژگی های این شرکت است. وی با اشاره به لزوم ایجاد درآمدهای پایدار جهت شرکت های توزیع گفت: در این رابطه اصلاح نرخ انرژی و حذف قیمت انشعاب، مقایسه منابع کلان شهرها با سایر شهرها، قانونمند شدن رمزارزها، وجود اپراتورهای هوشمند انرژی و خط گرم ضروری است.

مهندس رمضانی در ادامه به تشریح نقشه راه اجرای پایلوت اپراتورهای هوشمند انرژی در شهر مشهد پرداخت و اقدامات، برنامه ریزی و دستاوردهای آنرا تشریح نمود.

وی همچنین به بررسی مشکلات موجود و ارائه راهکارهای لازم جهت برون رفت از مشکلات پرداخت و گفت: سهم شرکت های توزیع از فروش انرژی، مازاد کارهای انجام شده بر حقوق عمومی، واریز وجود انشعاب به حساب خزانه و آمادگی برای تدوین قانون برنامه توسعه ضروری می باشد.

در ادامه این نشست دکتر غفاری مدیرکل دفتر امور مجامع شرکت توانیر گفت: امروز در کنار تامین منابع مالی باید به مسائلی همچون مالیات، بیمه، عدم هماهنگی در صنعت برق که باعث خروج منابع خواهد شد توجه ویژه به آن نمود .

این گزارش حاکی است در نشست یاد شده، مهندس شهابی رئیس کمیسیون، مهندس حیدری تفرشی مدیر اجرایی انجمن، مهندس شفیعی دبیر کمیسیون، مهندس شیخ اسماعیلی معاون مالی و پشتیبانی توزیع برق تهران بزرگ و مهندس مزرقی رئیس گروه بودجه توزیع برق اهواز به بیان مشکلات و راهکارهای مربوطه پرداختند.

شایان ذکر است بحث و بررسی اعضای جلسه پیرامون مسائل و مشکلات مالیات های مربوط به نقل و انتقال دارایی ها به شرکت توانیر، لزوم تعیین تکلیف زیان انباشته شرکت های توزیع، اعتبارات مالیاتی و اصلاح روش صورت گرفته در این خصوص، بحث و بررسی پیرامون بیمه رفاهیات پرسنل و مشکلات قراردادی شرکت های توزیع با پیمانکاران از جمله مواردی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.