برگزاری نشست تخصصی تبیین نقشه راه ارتقای کیفیت توان، رعایت معیار مصرف ویژه و اصلاح دیماند برای صنایع جدید متقاضی انشعاب برق، در جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو

همزمان با برگزاری جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو ، نشست تخصصی تبیین نقشه راه ارتقای کیفیت توان، رعایت معیار مصرف ویژه و اصلاح دیماند برای صنایع جدید متقاضی انشعاب برق برگزار و  احمدرضا خسروی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به ارائه توضیحات تخصصی در زمینه این پروژه پرداخت.

خسروی در این برنامه که به صورت وبینار انجام پذیرفت، گفت: این پروژه با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان فارس و مرکز ملی آموزش مدیریت انرژی آقایان سعید نجفی و علی فارسی به عنوان مشاور انجام می شود که در نوع خود منحصر به فرد است. وی ادامه داد: شکل گیری اولیه این طرح برخاسته از دغدغه و حس مسئولیت پذیری اجتماعی در قبال صیانت از منابع انرژی کشور با رویکرد تقدم پیشگیری بر درمان بوده و در فاز اجرایی یا رکن این پروژه،  قانون اصلاح الگوی مصرف بود.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در همین راستا برآن شدیم که با رویکرد پیشگیرانه به جای ممیزی انرژی مشترکین بعد از فروش انشعاب و اتصال به شبکه ، به ممیزی متقاضیان از سه منظر دیماند تقاضا، مصرف ویژه انرژی (شدت انرژی) و کیفیت توان قبل از واگذاری انشعاب بپردازیم که با همت و تلاش مشاوران به نتایج بسیار ارزشمندی  حاصل شده است.

 

خسروی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این پروژه بتوانیم به ارتقای سطح آگاهی متقاضیان صنعتی کمک کرده و از تاسیسات عمومی شبکه های برق و سرمایه های ملی در جهت کمک به اقتصاد ملی صیانت نماییم.

 

لازم به ذکر است درادامه این نشست، آقایان سعید نجفی و علی فارسی، پژوهشگران مرکز ملی آموزش مدیریت انرژی  نیز در رابطه با این پروژه توضیحاتی ارائه دادند.