برگزاری مراسم روز جهانی آب در استان قزوین

به مناسبت بزرگداشت روز جهانی آب با شعار آب برای صلح و با هدف معرفی قزوین به عنوان شهر آب انبارها، برنامه کودکان آب آشنا در آب انبار سردار بزرگ قزوین با مشارکت شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب قزوین، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کمیته منطقه ای آبیاری و زهکشی قزوین برگزار شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین، در این رویداد که به مناسبت بزرگداشت روز جهانی آب و با هدف معرفی قزوین به عنوان شهر آب انبارها برگزار شد, شیما کبیری، مسئول کمیته منطقه ای آبیاری و زهکشی استان قزوین، در خصوص مناسبت روز جهانی آب و علت نامگذاری آن با عنوان آب، “اهرم صلح و دوستی” و نامگذاری قزوین به عنوان شهر آب انبارها، توضیحاتی را برای حاضرین ارائه داد.

در این برنامه کودکان ضمن نقاشی و رنگ آمیزی طرح هایی با موضوعات مرتبط با شعار امسال روز جهانی آب و دریافت هدیه و نشان “من میراب هستم”، با مفاهیم چرخه آب، قنات، آب انبار، آب مجازی و آئین ها و رسوم مرتبط با میراث آب از جمله نمایش عروسک باران خواهی، چمچه خاتون با اجرای شهرزاد ذبیحی و همچنین موسیقی آب در طبیعت آشنا شدند.

همچنین در این رویداد و در راستای حفاظت از منابع آب به عنوان مایه حیات، با هنرمندی آرش لطفی، کاسه های سفالی با آب کوک شدند و با نواختن موسیقی آب و زندگی، به حاضرین مفهوم “بدون آب زندگی کوک نیست” انتقال داده شد.

در پایان این برنامه نیز بازدیدکنندگان ضمن امضاء نمادین پوستر روز جهانی آب و نوشتن جمله ای در خصوص آب، براساس اطلاعات و آموخته هایی خود از برنامه های این روز، با اسکن کد دوبعدی طراحی شده در مسابقه روز جهانی آب شرکت نمودند.