برگزاری مانور کاهش مصرف برق ادارات مجموعه وزارت نیرو سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: مانور کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق ادارات مجموعه صنعت آب و برق این استان با موفقیت برگزار شد. خلیل عوض زاده با بیان اینکه این مانور به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار شد اظهار […]

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: مانور کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق ادارات مجموعه صنعت آب و برق این استان با موفقیت برگزار شد.

خلیل عوض زاده با بیان اینکه این مانور به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار شد اظهار داشت: کمبود تولید نیروگاهای برق آبی به جهت کاهش نزولات آسمانی و به دنبال آن گرمای هوا و استفاده زود هنگام از سیستم های سرمایشی ضرورت آغاز زودهنگام برنامه های مدیریت مصرف برق در سالجاری را دوچندان می کند.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع مدیریت مصرف بهینه برق، مقرر شد تا این کاهش مصرف ابتدا از مجموعه وزارت نیرو آغاز شده و صنعت برق و آب به عنوان نمونه و الگوی این کاهش مصرف به مشترکان معرفی شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا ساختمان های اداری مجموعه صنعت آب و برق این استان با کاهش و به کارگیری مولد های خود تأمین، مصرف خود را به میزان ۵۰ درصد مصرف دوره مشابه سال گذشته کاهش دادند.

وی تصریح کرد: سنجش و ارتقای آمادگی شرکت‌های توزیع، سنجش نقاط قوت و قابل بهبود منابع انسانی و آماده به کار بودن تجهیزات و برنامه‌ ریزی جهت رفع نقایص احتمالی، افزایش مهارت‌های فردی و جمعی و تبادل دانش و تجربه، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، سنجش میزان کارآمدی دستورالعمل‌ها و روش‌های اطلاع ‌رسانی و هدفمند کردن کلیه فعالیت‌ها و آمادگی‌ها با اجرای مانور از دیگر اهداف مورد توجه در این مانور است.

عوض زاده گفت: همچنین طی این مانور از سازمان های شرکت کننده بازدید میدانی به عمل آمد و در صورت عدم رعایت سهمیه مشخص شده تذکرات لازم توسط همکاران داده شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، یکی از چالش های اصلی تابستان سالجاری گذر موفق از پیک این فصل است، که اجرای این مانور سراسری در حوزه ادارات وزارت نیرو و برگزاری مانور سراسری ۱۵ اردیبهشت ماه کلیه ادارات و دستگاه های اجرایی کشور، نقش مهمی در کاهش و مدیریت مصرف برق خواهد داشت.

 

بهره برداری از خط جدید ۲۰ کیلو ولت روستای تیس چابهار

مدیر امور توزیع برق شهرستان چابهار گفت: خط جدید ۲۰ کیلو ولت روستا تیس این شهرستان به منظور تعدیل بار فیدر پردیس این منطقه احداث و بهره برداری شد.

محمود رضا اکبری اظهار داشت: افت ولتاژ در انتهای فیدر پردیس موجب مشکلاتی برای مشترکان برق شده بود که با احداث و بهره برداری این خط علاوه بر، برطرف شدن این مشکل، شاهد کاهش تلفات نیز خواهیم بود.

وی ادامه داد: احداث ۲ کیلومتر شبکه جدید و اصلاح ۷ کیلومتر شبکه موجود از جمله اقداماتی است که طی این پروژه انجام شد.

مدیر امور توزیع برق شهرستان چابهار تصریح کرد: اعتبار هزینه شده برای این پروژه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به نام گذاری سال جدید به نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از جانب مقام معظم رهبری، پروژه احداث خط جدید ۲۰ کیلو ولت در منطقه شهرک صنعتی شهرستان چابهار در دستور کار قرار دارد.

اکبری تصریح کرد: شهرک صنعتی این شهرستان در حال حاضر از خط ۲۰ کیلو ولت وشنام تغذیه می کند که با توجه به افزایش کارگاه های تولیدی، در جهت تامین برق مطمئن برای صاحبان مشاغل تولیدی احداث این خط جدید در دست اقدام است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، شهرستان چابهار با مساحتی حدود ۱۷۱۵۵ کیلومتر مربع در منتهی‌الیه جنوب شرقی ایران  در کنار آب‌های گرم دریای عمان و اقیانوس هند قرار گرفته ‌است.

 این شهرستان از جانب شمال به شهرستان قصرقند و از جنوب به دریای عمان و از شرق به شهرستان دشتیاری و از غرب به شهرستان کنارک محدود است.

 

بهبود ولتاژ برق ۵۵۰ مشترک شهرستان زابل

مدیر امور توزیع برق شهرستان زابل گفت: پروژه بهبود ولتاژ برق بیش از ۵۵۰ مشترک در بخش هایی از بلوار ارتش، بلوار بسیج، بلوار آیت الله بختیاری و بلوار رسالت این شهرستان انجام شد.

محمد گلی اظهار داشت: تبدیل ۲ هزار و۵۰۰ متر شبکه سیمی فرسوده به کابل روکشدار خودنگهدار، نصب سه دستگاه ترانس و احداث ۲۰۰ متر شبکه فشارمتوسط از جمله اقداماتیست که طی این پروژه انجام شد.

وی ادامه داد: اعتبار هزینه شده برای انجام این پروژه بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال است.

مدیر امور توزیع برق شهرستان زابل افزود: بهبود کیفیت توان و ولتاژ تحویلی به مشترکان این مناطق از جمله اهداف مهم انجام این پروژه است.

وی در پایان بیان کرد: بیش ‌از ۴۰ خدمت مورد نیاز مشترکین توزیع برق به صورت غیر حضوری از طریق اپلیکیشن برق من، سایت اینترنتی شرکت توزیع نیروی برق استان به آدرس www.sbepdc.ir (میز خدمات الکترونیک)، شماره‌ گیری سامانه های تلفنی۱۵۲۱ امور مشترکین و ۱۲۱ اتفاقات قابل انجام است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و همه ساله با بادهای موسمی ۱۲۰ روزه که به سبب خشکسالی به ۱۶۰ تا ۱۸۰ روز در سال افزایش پیدا کرده با مشکلات متعدد رو به رو است و برخی روزها شدت گردوغبار به ۲۰ برابر حد استاندارد می رسد.