برگزاری مانور سراسری پایش مولدهای برق اضطراری در تاسیسات آب و فاضلاب

معاون بهره برداری و توسعه آب از برگزاری مانور سراسری آماده به کار بودن مولدهای برق اضطراری در تاسیسات آب و فاضلاب استان خوزستان خبر داد.

به گزلرش برقآب، معاون بهره برداری و توسعه آب از برگزاری مانور سراسری آماده پایش مولدهای برق اضطراری در تاسیسات آب و فاضلاب استان خوزستان خبر داد.

محسن قمشی گفت: این مانور با هدف ارتقاء سطح آمادگی و حصول اطمینان از نحوه عملکرد سیستم های تامین برق اضطراری جهت گذر از تابستان همزمان با سراسر کشور در آبفا خوزستان برگزار شد.

وی با تاکید بر ضرورت آماده به کار بودن مولدهای های برق اضطراری در تاسیسات آب و فاضلاب هنگام قرارگیری در شرایط بحرانی و قطع جریان برق به ویژه در فصل تابستان ، گفت: ۲۲۰ دستگاه دیزل ژنراتور در بخش آب و فاضلاب در سطح تاسیسات شرکت آبفا خوزستان قرار دارد.

وی سنجش آمادگی نیروی انسانی و هماهنگی مستمر تیم واکنش سریع، حصول اطمینان از صحت عملکرد تجهیزات و ماشین آلات مربوطه (از جمله سلامت باتری، عملکرد تابلو برق ها، تعویض به هنگام روغن و ذخیره مناسب سوخت، حداقل کارکرد یک ساعته دیزل ها در شرایط گرما و …) را از دیگر اهداف برگزاری این مانور عنوان کرد.

قمشی خاطر نشان کرد: مانور سراسری مولدهای برق اضطراری هر ساله پیش از آغاز فصل تابستان با هدف آمادگی در برابر خاموشی‌ها برگزار می شود.

گفتنی است: این مانور با حضور دکتر قمشی و مهندس ظاهر زاده معاونت های بهره برداری و توسعه آب و فاضلاب و دفتر پدافند غیرعامل و دفاتر سیستمهای کنترل و انرژی آب و فاضلاب و نمایندگان شرکت توزیع برق خوزستان و بصورت همزمان در تاسیسات آب و فاضلاب جهت آمادگی و کمک به شبکه سراسری برق در ساعات پیک بار تابستان انجام گردید.