همزمان با هفته پدافند غیرعامل ؛

برگزاری مانور سراسری اصلاح شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در شهرستان زرند

مانور سراسری اصلاح شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در منطقه  خانوک شهرستان زرند  با هدف استاندارد سازی و پایش ولتاژ و عملیات پیشگیرانه برای کاهش خاموشی در فصل زمستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان ، مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل این شرکت گفت: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل مانور اصلاح شبکه سیمی به کابل خودنگهدار راستای حفظ پایداری شبکه برق و افزایش رضایتمندی شهروندان، بیش از دو هزارمتر  شبکه سیمی در منطقه خانوک شهرستان زرند به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

مهندس مهدی اسلامی گفت: این مانور با مشارکت مدیریت توزیع برق شهرستان زرند با فعالیت ۲۰ اکیپ عملیاتی و بیش از ۱۰۰نیروی فنی و اجرایی با ۱۰دستگاه خودرو سبک عملیاتی و خودرو سنگین به مدت یک روز برگزار شد.

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل اظهار داشت: با تلاش واحد مهندسی و به منظور حفظ پایداری شبکه و کاهش تلفات ،  تبدیل شبکه سیمی فشار ضعیف به کابل خود نگهدار در شمال استان به صورت مستمر در تمامی مناطق و شهرستان‌های تابعه در حال انجام است.

اسلامی  با اشاره به ساخت و ساز‌های غیر‌اصولی، غیر‌متعارف و بدون مجوز در محدوده حریم شبکه های توزیع  گفت: با توجه به خطرات و مشکلات ناشی از تجاوز به حریم خطوط و لزوم رعایت این حریم همچنین وجود ضابطه قانونی مبنی بر الزام به رفع تجاوز به تأسیسات برق، پیگیری رفع تجاوز تا زمان رفع نقض و آزادسازی حریم شبکه در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و به منظور بررسی آماده بکاری مولّدهای برق اضطراری مراکز حیاتی ، حساس ، مهم و ضروری ، یازدهمین رزمایش سراسری قطع برق تعدادی از دستگاه های اجرایی ، از سوی شرکت توزیع برق شمال استان کرمان  نیز به انجام رسید.