با رویکرد زلزله فرضی انجام شد:

برگزاری مانور تمرینی و آموزشی وزارت نیرو در مشهد

مانور تمرینی و آموزشی وزارت نیرو (صنعت آب و برق منطقه شرق کشور) به محوریت شورای هماهنگی مدیران عامل و مدیریت بحران صنعت آب و برق خراسان رضوی  در شهر مشهد برگزار شد.

در این مانور یک روزه که با رویکرد زلزله فرضی در تاسیسات زیربنایی صنت آب و برق عملیاتی شد ، دفاترمدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفا استان های خراسان شمالی، سمنان و گلستان همراه با تجهیزات کامل و نیروی انسانی ماهر ، توان فنی و حرفه ای خود را برای رفع اتفاقات احتمالی ناشی از زلزله به نمایش گذاشتند.

به گزارش روابط عمومی آبفا خراسان رضوی  پس از اعلام و هشدار ستاد مرکزی ، نیروهای مستقر در ستاد فرماندهی به محل های خسارت دیده از زلزله اعزام شدند و اقدام به رفع اتفاق خطوط انتقال و شبکه های توزیع  و برقراری جریان آب مشترکان کردند.

“سید ابراهیم علوی” و “حسین اسماعیلیان” مدیران عامل شرکت های آبفای خراسان رضوی و مشهد و”محمد طاهری” مدیرعامل آب منطقه ای استان قبل از آغاز عملیات ، از ماشین آلات و تجهیزات مستقر در ستاد فرماندهی بازدید کردند.

در مراسم افتتاح مانور که در مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی خراسان تشکیل شد “محمد طاهری” رئیس شورای هماهنگی و انسجام بخشی شرکت های تابعه خراسان رضوی در باره اهمیت آمادگی دفاتر مدیریت بحران سخن گفت و بر شناخت شیوه های نیل به پایداری و کاهش آسیب پذیری زیرساخت های صنعت آب و برق تاکید کرد.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری هم از شناسایی ۴۷ تهدید در استان خراسان رضوی خبر داد و رصد و پایش تهدیدات در حوزه پدافندی و مراقبتی را ضروری خواند.

هاشم جنگی با اشاره به ابلاغ ۱۲ آئین نامه ، شیوه نامه و دستورالعمل از جانب دبیرخانه دائم پدافند غیرعامل کشور به استان ها ، بر ایمن سازی زیرساخت های سایبری و IT تاکید کرد.