برگزاری مانور ارتقای حفاظت از تاسیسات آب

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل این شرکت از برگزاری مانوری با عنوان ” مانور استانی حفاظت فیزیکی و افزایش ضریب ایمنی تاسیسات آبرسانی و ارتقائ حفاظت کلیه تاسیسات دارای سامانه گندزدای گاز کلر خبر داد. آقای احمدرضا محمدی با […]

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل این شرکت از برگزاری مانوری با عنوان ” مانور استانی حفاظت فیزیکی و افزایش ضریب ایمنی تاسیسات آبرسانی و ارتقائ حفاظت کلیه تاسیسات دارای سامانه گندزدای گاز کلر خبر داد.

آقای احمدرضا محمدی با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت سلامت مردم که در گرو سلامت آب شرب می باشد و با تاکید بر افزایش حفاظت از منابع و مخازن آب آشامیدنی مانور بررسی وضعیت امنیت ابنیه و تاسیسات آب شرب سراسری در استان برگزار گردید.

دکتر محمدی گفت: برای انجام این مانور سراسری ابتدا جلسه کمیته پدافند غیر عامل شرکت با حضور معاونین و مدیران ستادی و شهرستانی برگزار گردید سپس علاوه بر جلسات هماهنگی مدیران شهرستانی با مدیران و نیروهای نواحی جلسه توجیهی مرکز پایش استانی هم با حضور نیروهای کنترل کیفی شهرستانها در خصوص سامانه های گندزدایی گازی ، آموزش نکات ایمنی و نحوه استفاده از لباس اسکات و . . . برگزار گردید.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان این جلسات را مقدمه ای دانست که مدیران و مسئولین شهرستانی وشهرها نسبت به حفظ و حراست از تاسیسات آبرسانی توجه ویژه و همچنین آمادگی واکنش سریع در هنگام وقوع حادثه را داشته باشند.

نامبرده هدف از برگزاری این مانور را بازدید گسترده و رفع نواقص حفاظتی از کلیه تاسیسات آب و فاضلاب در سراسر استان در جهت ارتقای ضریب امنیت در همان زمان بیان نمود.

وی بازدید و بررسی کلیه منابع آب شرب ، بازرسی کامل مخازن ذخیره آب آشامیدنی و هم چنین بازدید از تاسیسات در دسترس و رفع در لحظه نواقص احتمالی موجود را از جمله کارهای انجام شده در این مانور عنوان کرد که با تلاش همکاران و اکیپ های جوشکار و بهره بردار ادارات و همچنین با حضور نیروهای کنترل کیفی انجام شد.

دکتر محمدی در این مانور بر انجام سریعتر تغییر سامانه های گندزدایی گاز کلر به آب ژاول را نیز مورد تاکید قرار دادند.

یاد آوری می گردد در این مانور علاوه بر انجام موارد یاد شده نحوه انبارش سیلندرهای گاز کلر ، تجهیز مکانهای انبارش کپسول ها ، افزایش ضریب ایمنی و حفاظت فیزیکی کلیه تاسیسات با قفلهای سوئیچی ، حفاظهای امنیتی و . . . نیز انجام گرفت.

قابل ذکر است در این مانور سراسری که توسط شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری انجام شد بیش از  ۸۴۰ مرکز مورد بازدید و سرکشی قرار گرفت.