برگزاری دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان تفت

دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان تفت با حضور فرماندار و رئیس اداره منابع آب این شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برقاب؛ به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان تفت برگزار شد.

علی دهقان نیری فرماندار و رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان تفت با اشاره به موضوع  نصب کنتور بر روی چاههای دولتی گفت: با پیگیری و هماهنگی دستگا ه ها، تمام چاه های دولتی در راستای اجرای قانون توزیع عادلانه آب در اسرع وقت به کنتور هوشمند مجهز شوند.

حسین ابراهیمی  رئیس اداره منابع آب شهرستان تفت در ادامه افزود: تامین اعتبار لازم جهت ساخت تصفیه خانه و انتقال فاضلاب بیمارستان شهید بهشتی تفت به شبکه فاضلاب شهری با پیگیری های مدیریت بیمارستان، در آینده نزدیک  انجام خواهد شد.

وی ابراز کرد: با همکاری شهرداری و بخشداری تفت زباله های این شهرستان حداکثر طی دو ماه آینده به محل گود زباله یزد منتقل می شود و محل دفن فعلی ساماندهی خواهد شد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان تفت و مهریز با بیان اینکه ۳۰۲ مورد اقدام حفاظتی در سالجاری توسط این اداره در این شهرستان  صورت گرفته است،  گفت: در این راستا ۱۱۸ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و ۱۰۹ حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان پلمب شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال تعداد بیشتری از چاه های صنعتی شهرستان تفت به کنتور هوشمند مجهز خواهند شد، افزود: ۹۴ در صد از چاه های کشاورزی و ۳۸ درصد از چاه های صنعتی شهرستان تفت به کنتور هوشمند مجهز شدند.