برگزاری دوره آموزشی تحلیل شکل‌دهی آینده‌ی انقلاب صنعتی چهارم در برق مشهد

 دوره آموزشی تحلیل شکل‌دهی آینده‌ی انقلاب صنعتی چهارم با حضور مهندس رمضانی مدیرعامل، قائم‌مقام ها ،معاونت‌ها و مدیران شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد برگزار شد.

به‌گزارش دفتر روابط‌عمومی در این دوره آموزشی مهندس رمضانی طی سخنانی به تشریح ویژگی‌های انقلاب صنعتی سوم که عصر دیجیتال، کامپیوترهای تجاری و بحث ابررایانه‌ها است پرداخت و ضمن بررسی و تحلیل و زوایای انقلاب صنعتی چهارم گفت، انقلاب صنعتی چهارم به موضوعاتی نظیر هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، اینترنت اشیاء ،رباتیک ،ماشین‌های خودران ،شبکه‌های ۵G، انتقال بورس، محاسبات کوانتومی و انتقال دیتای کوانتومی، می‌پردازد که هر یک موضوعی جدی است که می تواند اتفاقات عجیب و غیر پیش بینی را بوجود آورد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از تغییرات جهان پیرامون ما به صنعت و تکنولوژی بازمی‌گردد گفت، کارشناسان امر معتقدند در برابر انقلاب صنعتی چهارم دنیا با یک  تغییر پرفرازونشیب روبرو خواهد شد.

مهندس رمضانی در ادامه با اشاره به موفقیت شرکت توزیع برق مشهد دربرابر تحولات صنعتی گفت: توزیع برق مشهد ،یک شرکت به‌روز است و همواره در برابر تحولات جامعه با سرعت حرکت کرده و همیشه ارتقای بهره‌وری را سرلوحه کار خود قرار داده‌است.

وی در ادامه به تشریح تحولات و دستاوردهای اخیر کشور و مقایسه آن‌ با سال‌های اخیر در میان دستگاه‌های خدماتی پرداخت گفت، امروزه خدمات مختلف نظیر امور بانکی، مسافرتی، پست ،مخابرات و حتی شیوه‌های آموزشی دچار تغییر شده و دنیا برای انقلاب صنعتی چهارم در حال آماده شدن است و شرکت های  توزیع برق نیز در سراسر دنیا در حال تغییر هستند.

وی در ادامه به بررسی چالش‌های انقلاب صنعتی چهارم پرداخت و گفت، شبکه‌های هوشمند، رمز ارزها، خودروهای الکتریکی، کنتورهای هوشمند و سنسورها و هر یک می‌تواند چالشی محسوب شود ضمن اینکه مدیریت خاموشی‌ها در بحث هوشمندسازی بسیار پیچیده بوده و باید آن را به‌خوبی مدیریت کرد ،دراین‌حال حملات سایبری در برابر کنتورهای  هوشمند نیز یک موضوع بسیار جدی است .

مهندس رمضانی در پایان گفت: کتاب انقلاب صنعتی چهارم در اختیار مدیران شرکت قرار گرفته و با برگزاری چنین دوره‌هایی سعی می‌کنیم زوایای پنهان چنین انقلابی، روشن شود.

در ادامه این دوره آموزشی، دکتر زواشکیانی از اساتید دانشگاه به موفقیت‌ها و دستاوردهای شرکت توزیع برق مشهد طی سال‌های اخیر پرداخت و گفت توزیع برق مشهد در ۸ سال اخیر همواره  تکنولوژی آن زیبا و دارای رتبه   برتر در میان شرکت توزیع برق کشور بوده و لازمه رشد و تداوم این موفقیت‌ها توجه به پایداری است .

وی انقلاب صنعتی چهارم را یک موضوع جذاب دانست که تکنولوژی آن زیبا و دارای هیجان است و در ادامه گفت، در کنار این جذابیت و رشد تکنولوژی مسائلی وجود دارد که باید به آن بپردازیم و در این دوره آموزشی دنبال چرایی موضوع، کسب اطلاع و مهم بودن انقلاب صنعتی چهارم هستیم.

دکتر زواشکیانی افزود ،در برابر انقلاب صنعتی چهارم در ابتدای راه هستیم و با تمرکز بر روی چرایی این انقلاب و دستیابی به اطلاعات لازم همواره به دنبال اهداف ان هستیم .

وی در پایان به تشریح تاریخچه انقلاب صنعتی در ادوار گذشته تا حال پرداخت و گفت بررسی انقلاب های صنعتی از زمان حکومت افشاریه و قاجار تاکنون نشان داده که ما همواره در برابر تحولات به دنبال درمان و راه حل های سریع بوده ایم و چه بسا در برهه ای از تاریخ با اثرات تلخی روبرو شده ایم.

در ادامه مهندس محمد هادی سیدی مدیر دفتر برنامه ریزی نیروی انسانی و آموزش نیز گفت هدف از برگزاری این دوره آموزشی آشنایی مدیران با انقلاب صنعتی چهارم به ویژه در حوزه انرژی است لذا کتاب یاد شده، اسفند سال گذشته در اختیار مدیران شرکت قرار گرفت.

وی گفت مدیران ضمن مطالعه کتاب آشنایی با انقلاب صنعتی چهارم در دومین پویش کتابخوانی نیز شرکت خواهند کرد.