برگزاری جلسه هم اندیشی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی با دانشگاه صنعتی سهند

جلسه هم اندیشی با دانشگاه صنعتی سهند بمنظور بررسی نیازهای فناورانه شرکت و بهره مندی از ظرفیت های علمی دانشگاه در رفع چالشهای صنعت آب و فاضلاب استان برگزار شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی آبفای استان ،  در راستای افزایش تعاملات فی مابین با هدف توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه جلسه مشترک کمیته تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی و مسئولین و اساتید محترم دانشگاه صنعتی سهند  در محل سالن کنفرانس شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد.
در ابتدای جلسه مهندس عظیم پور ، معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان ضمن عرض خیرمقدم و خوش آمد گویی به میهمانان و حاضرین در جلسه، بر لزوم همکاری فیمابین تاکید نموده و خواستار تعامل بیشتر و درنتیجه حل مشکلات صنعت آب و فاضلاب با استفاده از توانمندیهای اساتید دانشگاه شدند.
در ادامه ، خلاصه گزارشی از عملکرد شرکت در حوزه پژوهش و فناوری ارائه شد. گزارش شامل شرح مختصری از فعالیت های شرکت در بخش های مختلف و موارد پیشنهادی جهت افرایش تعاملات بشرح ذیل بود:
۱- عملیاتی نمودن موضوعات تفاهم نامه فی مابین
۲- اختصاص فضای فیزیکی برای شرکت آب و فاضلاب استان در محل دانشگاه
۳- امکان حضور همکاران جهت شرکت در دوره ها و کارگاههای تخصصی دانشگاه
۴- جهت دهی پایان نامه های تحصیلات تکمیلی به سمت نیازهای شرکت
۵-استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه برای نیاز های اعلام نشده
۶-بررسی امکان همکاری در تالیف یا ترجمه کتب تخصصی صنعت آب و فاضلاب با هماهنگی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور
۷- بیان شفاف و صریح نیازهای فناورانه شرکت در راستای تکمیل شرح خدمات پروپزالهای دریافتی
دکتر طباطبائی نژاد معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی سهند نیز ضمن تشکر و قدردانی از شرکت آب و فاضلاب استان به جهت پیشگام شدن در برگزاری جلسه هم اندیشی فیمابین صنعت و دانشگاه، به بیان دیدگاه های خویش پیرامون موضوعات پیشنهادی پرداخته و با استقبال از موارد طرح شده در جلسه با اشاره به ظرفیت علمی دانشگاه صنعتی سهند با دارا بودن دانشکده های متعدد مرتبط با حوزه فعالیت شرکت و عزم موجود در مسئولین، از همکاری دانشگاه با تمام ظرفیت در حل مشکلات و چالش های شرکت اعلام آمادگی نمود.
در این نشست هم اندیشی اساتید حاضر در جلسه به بیان نکته نظرات و پیشنهادهای خود در زمینه توسعه ارتباطات دانشگاه صنعتی سهند با شرکت آب و فاضلاب استان پرداختند.

مهندس بابایی مدیر دفتر توسعه مدیریت و تحقیقات شرکت ضمن اشاره به چالش ها و نیاز های موجود که متاثر از تغییرات اقلیمی و کاهش نزولات آسمانی و انتظارات مشترکین می باشد نکته نظرات خود پیرامون نحوه مشارکت دانشگاه در حل چالش های شرکت را بیان کرد.
در انتهای جلسه مقرر گردید تفاهم نامه فی مابین در اولین فرصت مقتضی مبادله گردد و نیازهای فناورانه شرکت برحسب اولویت جمع بندی شده و با هماهنگی دانشگاه و از طریق برگزاری جلسات تخصصی با هدف ارائه راه حل توسط اساتید علاقمند و کارشناسان خبره شرکت نهایی شده و قرارداد همکاری منعقد گردد.