برگزاری جلسه فصلی مدیران در هفته صرفه جویی

نشست فصلی مدیران و روسای منابع آب شهرستان‌ها و حوزه ستادی در سالن شهید ترکمان شرکت آب منطقه‌ای برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای فارس سیاوش بدری مدیر عامل شرکت، در ابتدا به خلاصه‌ای از اهم اقدامات سازه‌ای و غیر سازه‌ای انجام شده در طول دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود با فعالیت‌های جهادی و همدلانه کلیه مدیران و روسای شرکت آب منطقه‌ای تعداد ۲۷ پروژه سازه‌ای و ۷۷ پروژه غیر سازه‌ای به مرحله افتتاح رسیده است و یا با پیشرفت فیزیکی قابل توجه در دست اجرا می‌باشد. مهمترین اقدام سازه‌ای تامین آب شرب کلانشهر شیراز از سد درودزن  که مهرماه ۱۴۰۲ همزمان با سفر رئیس دوم هیئت دولت به فارس با دستان پر برکت رئیس جمهور شهید حضرت آیت الله رییسی افتتاح شد.

بدری اضافه کرد باید خداوند را شاکر باشیم، فرصت خدمت گزاری به مردم خوب هم استانی را نصیب مان کرده است. بنابراین انتظاری که از مدیران و روسا بویژه عزیزانی که در منابع آب شهرستان‌ها در حال خدمت‌رسانی  هستند، بسیار فراتر می‌باشد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس افزود با توجه به کاهش میانگین بلند مدت  نزولات جوی و وابستگی مستقیم و غیر مستقیم گذران معیشت بخش قابل توجهی از جمعیت استان به کشاورزی،  لزوم ترویج اصل مهم صرفه جویی در مصرف منابع آب در کلیه بخش‌ها شامل شرب و بهداشت، صنعت و خدمات به‌ویژه کشاورزی که حجم عمده مصرف را به خودش اختصاص داده است در دستور کار مدیران و روسا قرار داده شود.

ایشان ادامه داد صرفه جویی برآمده از قناعت اصل مهم آموزه دینی ما می‌باشد و می‌توانیم از طریق نهادینه کردن فرهنگ مصرف در بین بهره‌برداران و مصرف کنندگان تعادل لازم را بین منابع آب در دسترس یا آب تجدید پذیر با مصرف آب بوجود آوریم.

بدری در پایان به سرانجام رساندن طرح بسیار مهم تاحیا و تعادل بخشی به‌ویژه پروژه‌های انسداد و نصب کنتورهای هوشمند بر روی کلیه چاه‌ها و پروژه فرهنگ سازی و آموزش مصرف بهینه آب تاکید کرد.

سجاد مجاب مدیر منابع آب شهرستان اقلید به عنوان نماینده مدیران و روسای منابع آب شهرستان‌های استان فارس گزارشی از عملکرد طرح احیا و تعادل بخشی در سطح استان ارائه داد.

مجاب با ارائه نموداری از عملکرد شهرستان‌ها در پروژه‌های مختلف طرح احیا و تعادل بخشی به میزان قابل توجه صرفه جویی در مصرف آب را از این طریق قابل توجه دانست.

در ادامه نشست فصلی مدیران سیاوش بدری مدیر عامل، حسین صالح جهرمی معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی و کرامت اله کریمی مزیدی معاون حفاظت و بهره‌برداری در جایگاه قرار گرفتند و به سوالات مدیران و روسای شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف پاسخگو بودند.

لازم به ذکر است در جلسه نشست فصلی مدیران وروسای ستادی و شهرستانی حوزه معاونت حفاظت و بهره برداری منابع آب در سالن کنفرانس شرکت به منظور هم اندیشی و هم افزایی در اجرای امورات و فرآیندها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این نشست کرامت کریمی مزیدی معاون حفاظت و بهره برداری، علی اکبر بازیار مدیر حفاظت و بهره برداری منابع آب، امیر حسین مشکین فام رئیس گروه پایش منابع آب، محمد رضا احمدی دبیر کمیسیون رسیدگی به امور آب‌های زیرزمینی هر کدام در حوزه‌های مربوطه بحث‌های کاربردی را مطرح کردند.