اختتامیه جشنواره قاصد آب در آبفای استان اصفهان

به گزارش برقآب اختتامیه جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب»، به همت شرکت های آبفا و آب منطقه ای اصفهان در محل شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد. مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان ضمن گرامیداشت ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز ملی آب گفت: امروزه جوامع به نقش رسانه ها در آگاهی بخشی، توسعه […]

به گزارش برقآب اختتامیه جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب»، به همت شرکت های آبفا و آب منطقه ای اصفهان در محل شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان ضمن گرامیداشت ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز ملی آب گفت: امروزه جوامع به نقش رسانه ها در آگاهی بخشی، توسعه و ارتقای کیفیت زندگی  پی برده اند و رسانه ها می توانند شرایط بحرانی را مدیریت کرده و سرمایه اجتماعی را که مهم ترین رکن آن اعتماد است افزایش دهند .

حسین اکبریان به نقش روزنامه نگاران در افزایش سواد آبی جامعه اشاره کرد و گفت: سواد آبی به عنوان یکی از ابعاد سواد محیط زیستی، جایگاه بسزایی در مدیریت آب و توسعه عدالت اجتماعی دارد و شما می توانید با افزایش سواد آبی در مردم، ابتدا دانش، سپس نگرش و در نهایت رفتار مخاطب را تغییر دهید.

وی از اصحاب رسانه در خواست کرد به مخاطبان خود آموزش دهند که آب شرب مورد نیازشان چگونه فراهم می شود و آنها چطور باید از این منابع محدود استفاده کارآمد داشته باشند .

اکبریان با تاکید بر اهمیت «جهاد تببین» که در بیانات مقام معظم رهبری بارها مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: رهبر معظم انقلاب «جهاد تبیین» را مهم‌ترین عرصه جهاد عنوان کرده اند و  رویکرد شرکت آبفای استان اصفهان نیز کار جهادی مبتنی بر دانش است و تبیین این کار جهادی، بر عهده شما قلم به دستان استان است.

گفتنی است فراخوان نخستین جشنواره مطبوعاتی قاصد آب در آذر ماه سال جاری منتشر شد و از مجموع ۱۵۵ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، ۱۳۱ اثر در قالب های خبر، تیتر، مصاحبه، گزارش، سرمقاله و یادداشت، مقاله، طنز مکتوب و اینفوگرافیک داوری شدند و در نهایت ۲۱ اثر حائز رتبه شناخته شدند.