برگزاری آیین کلنگ زنی پروژه های آبرسانی شهرستان مهاباد

آیین کلنگ زنی طرح های آبرسانی به شهرهای مهاباد و گوگ تپه انجام شد.

با حضور جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، آقازاده معاونت مهندسی و توسعه، شوندی مشاور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در امور مجلس شورای اسلامی، لطیف خوش سیرت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و عباسی فرماندار ویژه این شهرستان پروژه تکمیلی عملیات آبرسانی به شهر مهاباد و عملیات احداث مخزن ۲ هزار متر مکعبی شهر گوگ تپه کلنگ زنی شد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی ، در آئین کلنگ زنی این پروژه ها آقازاده معاونت مهندسی و توسعه ضمن تشکر از زحمات شرکت آب و فاضلاب استان از صبوری اهالی این شهرها و روستاها تشکر کرد.

آقازاده گفت: با تدابیر صورت گرفته و با تلاش های جهادی دولت امیدواریم تا پایان برنامه هفتم توسعه ما شاهد هیچ روستای بالای بیست خانوار نباشیم که دارای تنش آبی باشد.

 

معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب کشور گفت: در موضوع جهاد آبرسانی که ابرپروزه وزارت نیرو در بحث محرومیت زدایی است ما علاوه بر اختصاص بودجه های کلان، ما شاهد حضور خیرین آبرسان نیز هستم که خوشبختانه به همت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی ،این استان جز اولین استان های کشور است که شاهد تشکیل مجمع خیرین آبرسان هستیم.

لطیف خوش سیرت مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز در آئین کلنگ زنی پروژه ها گفت: جهت تکمیل این پروژه ها مجموعا اعتباری بالغ بر ۴۸۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات ملی تنش آبی پیش بینی شده است.

خوش سیرت عملیات اجرایی این پروژه را به ترتیب برای پروژه آبرسانی شهر مهاباد را شامل احداث مخزن ۲ هزار مترمکعبی، محوطه سازی مخزن و احداث یک باب ساختمان سرایداری، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ (توسعه) با ظرفیت ۶۶ لیتر بر ثانیه، لوله گذاری خط انتقال آب صاف به طول ۸۰۰ متر و لوله گذاری خط برگشت به طول ۲ هزار و ۳۵۰ متر و همچنین پروژه مخزن ۲ هزار متر مکعبی گوگ تپه را شامل احداث یک باب مخزن ۲ هزار مترمکعبی و احداث خطوط رفت و برگشت به طول ۱۰۰متر عنوان کرد .

وی از همکاری مردم شهرهای مهاباد و گوگ تپه تشکر کرد و افزود: به لطف خدا و همکاری همه جانبه امروز شاهد کلنگ زنی این پروژه ها هستیم و ان شاالله طی ۱۸ ماه آینده شاهد بهره برداری از این پروژه ها خواهیم بود.