برنامه صدای آب،صدای زندگی

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان نهاوند از اجرای برنامه “صدای آب،صدای زندگی، با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر فیروزان خبر داد. به گزارش روابط عمومی آبفای استان همدان، هاشم ده پهلوان با بیان اینکه متاسفانه با کاهش نزولات جوی در سطح کشور با موضوع بحران آب  و کم آبی مواجه هستیم،گفت: […]

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان نهاوند از اجرای برنامه “صدای آب،صدای زندگی، با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر فیروزان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی آبفای استان همدان، هاشم ده پهلوان با بیان اینکه متاسفانه با کاهش نزولات جوی در سطح کشور با موضوع بحران آب  و کم آبی مواجه هستیم،گفت: با توجه به شرایط موجود، اجرای فعالیت‌های فرهنگی به منظورآگاهی بخشی در مصرف بهینه آب شرب و جلب توجه همگانی به جهت صیانت از این عنصر حیات بخش الزامی است.
وی با اذعان به اینکه مدیریت مصرف جز با همراهی مشترکین امکان پذیر نیست،عنوان کرد: در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عامه مردم به ویژه کودکان و نوجوانان، ویژه برنامه “صدای آب، صدای زندگی” با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و امورآب و فاضلاب شهر فیروزان برگزار شد.
ده پهلوان با بیان اینکه این برنامه، ویژه دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی مدرسه دهخدا  شهر فیروزان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی اجرا شد،توضیح داد: بر همین اساس مربیان کانون در رابطه با بحران کم آبی در کشور و خطرات  احتمالی آن برای نسل آتی توضیحاتی ارائه کردند.
وی بیان کرد: به همین منظور مسئول مربوطه با در اختیار قرار دادن طرح هایی از قطرات آب، از دانش آموزان درخواست کرد طرف دیگر این طرح ها را صورتکهایی از قطرات آب با احساسات متفاوت و  همچنین روش های صرفه جویی آب در منازل و حیاط و باغ را نقاشی کنند.
گفتنی است در پایان این بر نامه ضمن معرفی طرح  سه تن از دانش آموزان به عنوان طرح برتر، کتابچه هایی نیز با عنوان همیار آب با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان در صرفه جویی مصرف آب به دانش آموزان اهدا شد.
لازم به ذکر است اجرای اینگونه برنامه ها  به منظور شفاف سازی اذهان کودکان و نوجوانان نسبت به بحران خشکسالی و کم آبی مورد توجه قرار می گیرد.