برنامه‌های عبور از پیک مصرف برق استان مرکزی در سال ۱۴۰۱

سرپرست شرکت توزیع برق استان مرکزی بر برنامه ریزی لازم و اتخاذ تدابیر هوشمندانه برای عبور  از پیک مصرف برق استان مرکزی در سال 1401 تاکید کرد.

مهندس محمود محمودی در اولین جلسه گذر از پیک مصرف برق سال ۱۴۰۱ این شرکت بابیان مطلب افزود:در سال جدید بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده ، تمام ظرفیت های موجود را به کار خواهیم گرفت که عبور  موفق آمیزی  در زمان اوج بار مصرف در سال ۱۴۰۱ داشته باشیم.

وی گذر از پیک امسال را با توجه به شرایط موجود حساس عنوان کرد و افزود: کنترل پذیری مشترکین ولتاژ اولیه تا پایان فروردین ماه جاری،انعقاد تفاهم نامه همکاری با مشترکین و اطلاع رسانی گسترده ضرورت مدیریت مصرف  از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

مهندس محمودی انجام پروژه‌های اولویت‌دار و زیرساختی،برنامه های ویژه برای بهبود کاهش تلفات و پایش مصارف ادارات با نظارت و پیگیری جدی جهت مدیریت مصرف برق و نصب کنتورهای هوشمند برای ادارات را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.

وی با توجه به اینکه ۶۶درصد مصرف برق استان در حوزه صنعت و کشاورزی مصرف می شود،افزود: اتخاذ تدابیر لازم و تمرکز جدی در این حوزه ضرورتی دوچندان می طلبد.

مهندس محمودی اجرای طرح بهسازی شبکه توزیع برق در یک چهارم روستاهای استان در سال ۱۴۰۰ و تبدیل بیش از نیمی از شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در استان را تاکنون دستاورد موفقی برا گذر از پیک عنوان کرد.

سرپرست شرکت توزیع برق استان مرکزی با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: پرداختن به امور پژوهشی و بکارگیری  خلاقیت و نوآوری  در حوزه کاهش تلفات و جلب مشارکت مردم درطرح های  مدیریت مصرف از دیگر برنامه‌های شرکت در سال جاری است.