معاون وزیر نیرو در آیین افتتاح نخستین دوره مسابقات فوتسال صنعت آب و برق مطرح کرد:

برنامه‌ریزی برای عبور موفق از پیک تابستان امسال با همراهی مردم

معاون وزیر نیرو و رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو با اشاره به آغاز رسمی نخستین دوره مسابقات فوتسال صنعت آب و برق به منظور نهادینه‌کردن فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف انرژی گفت: با توجه به جایگاه ویژه هنرمندان، ورزشکاران و شخصیت‌های علمی در میان مردم، امیدواریم به واسطه همکاری مردم و این گروه‌های مرجع، از پیک تابستان امسال با موفقیت عبور کنیم.

به گزارش برقآب، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “احمد حیدری” عصر امروز در آیین افتتاحیه برگزاری نخستین دوره مسابقات فوتسال صنعت آب و برق ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت ثا‌من‌الحج حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع ) گفت: امروز در یک اقدام داوطلبانه، پیشکسوتان تیم‌های استقلال و پرسپولیس و نیز هنرمندان و تیم وزارت نیرو در مسابقات چهارجانبه فوتسال حضور یافتند و به منظور فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به مصاف هم می‌روند.
معاون وزیر نیرو و رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو در ادامه با اشاره به قطعی‌های مکرر برق کشور در سال ۱۴۰۰، افزود: این امر مشکلاتی را برای هموطنان ایجاد کرد؛ بر این اساس با برنامه‌ریزی وزارت نیرو برای سال ۱۴۰۱ و به واسطه همکاری بسیار خوب هموطنان، موفق شدیم تابستان سال گذشته را بدون قطعی برق پشت‌سر بگذاریم، همچنین شاهد رشد تولید در صنعت کشور باشیم.
به گفته حیدری، برای تابستان سال ۱۴۰۲ نیز وزارت نیرو با ۱۴۰ اقدام منسجم و بهم پیوسته بنا دارد به گونه‌ای شرایط را پیش ببرد که کشور با کمترین مشکل در رابطه با تامین برق رو به رو شود.
وی با بیان اینکه میزان مصرف برق هرساله نسبت به سال قبل خود در همه بخش‌ها اعم از خانگی، صنعتی و غیره رشد می‌یابد، اضافه کرد: این در حالی است که در پیک تابستان سال گذشته به واسطه اجرای طرح پاداش صرفه‌جویی، میزان مصرف برق در بخش خانگی برای نخستین بار کاهش یافت.
حیدری با بیان اینکه میزان پاداش صرفه‌جویی در سال‌جاری تا ۲۰ برابر تعرفه افزایش یافته و مشمول همه مشترکان خانگی می‌شود، تصریح کرد: با توجه به جایگاه ویژه هنرمندان، ورزشکاران و شخصیت‌های علمی در میان مردم، امیدواریم به واسطه همکاری مردم و این گروه‌های مرجع، از پیک تابستان امسال با موفقیت عبور کنیم.
معاون وزیر نیرو در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد: به هر میزان که در بخش خانگی با صرفه‌جویی برق مواجه شویم به همان نسبت برق برای رشد صنعت و تولید به بخش مولد تزریق می‌شود که با اشتغال پایدار در کشور همراه خواهد شد.
رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو ضمن تاکید بر اهمیت همراهی مردم برای عبور موفق از پیک تابستان امسال، گفت: امید است این حرکت فرهنگی هنرمندان و ورزشکاران کشور موجبات همراهی بیشتر مردم با طرح پاداش سراسری صرفه‌جویی برق را فراهم آورد.
معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: از حضور چهره‌های شاخص هنرمند، ورزشی و علمی که به یاری صنعت آب و برق آمده‌اند تا الگوی بهینه مصرف آب و برق را ترویج دهند قدردانی می‌کنم و‌ امیدوارم مجموعه این تلاش‌ها در کنار هم به پایداری شبکه آب و برق در تابستان سال‌جاری منجر شود.