برق یک صنعت استراتژیک است

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در بازدید از نیروگاه بندرعباس با حضور در محل پروژه تعمیرات نیمه اساسی واحد بخار شماره ۲ نیروگاه بندرعباس تلاش متخصصان نیروگاه را در آماده سازی واحدها قابل تقدیر دانست و در جریان جزئیات تعمیرات اساسی قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان،حجت الاسلام والمسلمین […]

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در بازدید از نیروگاه بندرعباس با حضور در محل پروژه تعمیرات نیمه اساسی واحد بخار شماره ۲ نیروگاه بندرعباس تلاش متخصصان نیروگاه را در آماده سازی واحدها قابل تقدیر دانست و در جریان جزئیات تعمیرات اساسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان،حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده، در بازدید از نیروگاه بندرعباس عنوان کرد: برق به عنوان یک صنعت استراتژیک،هم در حیات اجتماعی و هم در حوزه حیات صنعت نقش بسزایی دارد.

در این بازدید یک روزه امامجمعه بندرعباس صنعتگران برق را تلاشگران عرصه جهاد خودکفایی برشمرد و خاطر نشان کرد: هر قدراین نیروی ارزشمند را مازاد تولید کنند باز هم مشتری خود را دارد.

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: درمسئله تولید برق، باید جوابگوی نیاز جامعه خود باشیم. همچنین نیازهای کشورهای همسایه را نیز پاسخ بدهیم.

عبادی زاده در ادامه بیان کرد: سرمایه گذاری در حوزه تولید برق سود بسزایی به اقتصاد کشور خواهد رساند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهار کرد: ان شاءالله شاهد گسترش فاز های جدید تولید برق در استان هرمزگان باشیم و بزودی استان به پایگاه تولید برق تبدیل شود.

حسین سلیمی مدیر عامل نیروگاه در حاشیه این بازدید با اشاره به ضرورت کسب آمادگی نیروگاه بندرعباس برای کمک به تأمین برق پایدار در زمستان پیش رو و تابستان سال آینده، اظهار کرد: برای کمک به تأمین برق پایدار، نیازمند انجام تعمیرات واحدهای نیروگاه هستیم که این تعمیرات بر اساس برنامه ریزی زمان بندی شده تا پیش از پیک مصرف سال آینده انجام می شود.

سلیمی افزود: پس از عبور موفقیت آمیز نیروگاه بندرعباس از پیک تابستان، برنامه های تعمیراتی نیروگاه آغاز شد که نخستین برنامه، انجام تعمیرات نیمه اساسی واحد شماره ۲ این مجموعه است که از اوایل مهر آغاز شده و در ادامه هم سایر واحدهای نیروگاه به ترتیب برای انجام تعمیرات نیمه اساسی و دوره ای از مدار تولید، خارج خواهند شد.

رضا مهرانی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق بندرعباس نیز با اشاره به تلاش متخصصان نیروگاه بندرعباس در زمینه ساخت داخل قطعات نیروگاهی عنوان کرد : تاکنون بیش از ۱۰۰۰ قطعه تخصصی در این نیروگاه بومی سازی شده و در این خصوص به خود کفایی ۹۵ درصدی رسیده ایم .

مهرانی در خصوص بازتوانی نیروگاه بندرعباس افزود:ضرورت مدرنیزاسیون و افزایش عمر مورد انتظار واحدهای بخاری نیروگاه، بندرعباس ارتقا راندمان و توان عملی واحدهای بخار نیروگاه ، کاهش میزان آلاینده های زیست محیطی به محدوده مقادیر استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست، مصرف بهینه آب و رفع محدودیت در سیستم خنک کن، کاهش مصرف داخلی، افزایش عمر واحدها به میزان ۲۵ سال پس از نوسازی، تعهد پشتیبانی و تامین قطعات یدکی از جمله برنامه های آینده می باشد که جهت نیل به موارد فوق و ارزیابی وضعیت فعلی تولید و راندمان واحد منتخب براساس الزامات استاندارد باهمکاری شرکت مپنا و شرکت مادرتخصص تولید برق حرارتی انجام خواهد شد.

 

نیروگاه هرمزگان